Petri Hirvimäki - nukkuvat.fi Nukkuvat - reilun pelin herätyspuolue!

IPU – Itsenäisyyspuolue vai trollipaja?

  • IPU – Itsenäisyyspuolue vai trollipaja?

Viime talvena Pietarissa kuvatussa dokumentissa Yle raotti meille venäläisen trollitouhun eli tietoverkoissa tapahtuvan informaatiosodankäynnin karua todellisuutta. Ei kuitenkaan tarvitse mennä merta edemmäs kalaan, sillä ihan kunnon trollitehdas löytyy Härmästäkin ja vieläpä aivan suomalaisvoimin toteutettuna –

mutta miten ihmeessä suoranainen putinismi liittyy IPU:n ajamaan itsenäisyysagendaan?

Tunnen joitain keskisuomalaisia IPU:laisia ja tämä ei ole niinkään heille vaan puolueen johdolle. Sydämeni sykkii pienemmän puolesta ja systeemiä vastaan monessa asiassa, mutta ei tässä asiassa ja etenkään juuri noin kuin IPU sen tekee yhdessä äänitorvensa verkkomedia.org kanssa.

Mikä mies on puolueen puheenjohtaja Alajärven mies Antti Pesonen?

Miksi Pesonen haluaa tuhota puolueensa ydintä suoltamalla maailmalle venäläispropagandaa jatkuvasti kiihtyvälllä tahdilla? Toimiiko strategia?

Entä mistä verkkomedia.org saa rahoituksensa?

Thaimaassa asuva ja työskentelevä saitin perustaja ja päätoimittaja Janus Putkonen väittää tienaavansa pienten lahjoitusten kautta juuri ja juuri sen mikä riittää toimitustyöhön ja elämiseen – pitäisikö tuo uskoa? Kaikesta päätellen tuntuisi omituiselta jos jotkut IPU puolueessa ja verkkomedia.org:ssa eivät saisi rahaa palveluksistaan suoraan Venäjältä.

  • Niin häpeilemättömän täydellistä trollausta Natoa, USA:ta ja EU:ta vastaan verkkomedia.org uutistarjonta ja blogit ovat. IPU/verkkomedia.org tekee 24/7 arvokasta propagandatyötä Putinin ja Kremlin valtakoneistolle. Parempaan ei pysty kukaan, ei edes Putinin oma väki. Laatutavarasta ja vieläpä ulkomaalaisesta kannattaa maksaa ja venäläiset varmasti sen tietävät!
  • IPU:n kevään eduskuntavaalimenestys suhteessa odotusarvoihin oli vaisu vain puoli prosenttia äänistä vaikka äänimäärä kasvoikin. Valittu trollausstrategia verkkomedia.org kautta ei siis aiheuttanut mitään suuria riemunkiljahduksia suomalaisissa äänestäjissä – IPU:n johto ei voi olla niin pihalla, ettei tätä olisi tajunnut jo ennakkoon?
  • Thaimaasta käsin verkkomedia.org saitin pyörittäminen on monin tavoin kätevämpää – ja kenties ainoa laillinen tapa nykyisten venäjäpakotteiden aikana? Jos toimintaa pyöritettäisiin Suomesta ja siitä saadaan rahaa venäläisiltä, niin kuin oletan, se olisi tällä hetkellä pakotteiden kannalta ilmeisen rikollista toimintaa? (Tässä yhteydessä en tarkoita sananvapautta yleisellä tasolla tuottaa ja julkaista jotain materiaalia.)

Luulisi olevan mahdollista tuoda omaa agendaa esille ilman venäläisten nuoleskelua ja suoranaista trollausta? Kaikesta välittyy kuva että jauhot IPU:n pussissa eivät ole puhtaat. Puolue on toista kuin mitä se väittää olevansa tai sitten puolueen agendalla ei ole niin väliä vaan jollain aivan muilla asioilla.

Mitä puolueen kenttäväki tietää asioista?

Antti Pesosella ja Janus Putkosella on taustansa – kenties paljon samaa suomalaisen systeemin kanssa törmäämistä kuin itsellänikin, kapinallinen Hirvimäki saanko esitellä? Olen myös EU-kriittinen nykyisin – en EU:n mission vaan surkean toteutuksen vuoksi. Kunnioitan Pesosen ja Putkosen rohkeutta tehdä ensimmäisenä asioita, mutta en miten tahansa jos heidän edustamansa Itsenäisyyspuolue IPU todellakin väittää olevansa itsenäisyyspuolue!

”Suomalainen putinisti on henkilö, joka vihaa jenkkejä, Natoa, EU:ta, haluaa markan takaisin, ulkomaalaiset ulos maasta ja tukee Venäjää tämän pyrkimyksissä ajaa Venäjälle tärkeitä asioita, kuten toisten valtioiden miehittäminen, totalitarismi, väkivallankäyttö, uhkailut, sopimusrikkomukset, korruptio, valehtelu, ihmisoikeusrikkomukset ja nationalismi. Venäläinen putinisti on muuten sama, mutta ei halua markkaa takaisin vaan koko Suomen. Suomalainen putinisti on idioottimaisesti ajatteleva venäläisen putinistin hyödyllinen idiootti.” Pasi Majurin erinomaista kiteytystä putinismista kannattaa peilata IPU:n tapaan tehdä politiikkaa. Jos joku osaa moisesta tehdä bisneksen, ei hän ole se idiootti –

mutta todellakin, mitä tekemistä sillä on maamme itsenäisyyden turvaamisen kanssa?

Sisumme on vapautemme - napit löytyvät alhaalta!

16.6.2015

Kalervonkatu, Jyväskylä

Petri Hirvimäki

---

E-LIIKE.net 
-----------------------------------
Onnellinen Suomi Finland. 
-----------------------------------
Petri Hirvimäki 

Perustaja, 1. kapinallinen

puh.  +358 400 933 284 

petri.hirvimaki(at)E-liike.net

www.E-liike.net 

#uusiajattelu #reilupeli #hyvävallankumous

Kuvittele isänmaa, jossa yksikään poliitikko ei koskaan tekisi yhtään sellaista päätöstä, jota ei myös henkilökohtaisesti omana itsenään tekisi - siis ihmisenä ja yksilönä, eikä vain poliitikkona jossain puolueessa tai johtavana virkamiehenä jossain byrokratiassa! E-liike.net on kaikille avoin ja sitoutumaton tulevaisuuden johtava suomalainen kansanliike.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

4Suosittele

4 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (63 kommenttia)

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Samaran suunnalla (15. Volgan mutka) ainakin alkaa kohta taas tapahtua...

Kim Leino

En ole tutustunut IPU:n johdon tai Verkkomedian anttiin mitenkään erityisen kattavasti, mutta minusta tässä trolli-asiassa menevät usein sekaisin USA-vastaiset ja Putin-myönteiset näkemykset. Se, että ei pidä esim. CIA:n teettämiä vallankumouksia tai NSA:n vakoilua hyväksyttävänä, ei automaattisesti tarkoita sitä, että pitää Venäjän johtoa jotenkin hyvänä porukkana. Keskustelussa USA/NATO/EU-vastaisia mielipiteitä esittänyt leimataankin monesti välittömästä pro-Putin trolliksi, vaikka ei olisi koko miestä tai maata maininnutkaan.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Onhan se noinkin - mutta tutustu tarkemmin siis nimenomaan verkkomedia.org Putin kattaukseen;-)

Käyttäjän TimoSotikoff kuva
Timo Sotikoff

Sen sijaan että jakelet täällä valheita esim.ulkopuolisesta rahoituksesta, itse IPUn kansanliikkeen stadilaisena aktiivina voin kertoa että nämä juttusi ovat täyttä puppua. Ensinnäkin, verkkomedia ei ole mikään IPUn äänenkannattaja, mutta toisin kuin suuret valtamediat tai sanomalehdet, verkkomedia julkaisee myös esim.Antti Pesosen kirjoituksia, kuten monen muunkin vapaan kirjoittajan. Ilmeisesti sinua häiritsee kun kaikki mediat Suomessa eivät kirjoita pelkästään yksipuolisen ihailevaan sävyyn EUsta ja USAsta. Häpeäisit.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki Vastaus kommenttiin #12

Timo - en todellakaan häpeä tuoda esille todella tärkeänä pitämääni asiaa maassa jossa on sentään edes sananvapaus. Verkkomedia.org:in ja IPU:n suhteen tajuamiseen riittävät ihan tutkivajournalisti Hirvimäen amatöörikyvyt ilman mitään ongelmaa. Googlettaminen auttaa myös. Kytkös on ilmiselvä.

Käyttäjän TimoSotikoff kuva
Timo Sotikoff Vastaus kommenttiin #16

Esim.Antti Pesonen kuten moni muukin IPUn avainkirjoittajista lähettää tekstinsä laajalla jakelulla medioille, muttei valitse missä medioissa kirjoituksia julkaistaan ja missä ei. Tiedetään kuitenkin ettei valtamediat ole niitä juuri julkaisseet, vaikka laadusta ei ole jäänyt ainakaan kiinni. Janus Putkonen ei vaikuta IPUn puolue- tai piiriorganisaatioissa, vaan on vapaa toimittaja.

Käyttäjän TimoSotikoff kuva
Timo Sotikoff Vastaus kommenttiin #36

Oli eurovaaleissa ehdolla ja sai hyvän äänimääränkin, mutta ei ollut ehdolla eduskuntavaaleissa. Ehdollahan pystyy olemaan myös puolueeseen sitoutumattomana.

Käyttäjän JpLehto kuva
Jp Lehto

Empä tiedä. Pesonen on kyllä näitä uussuomettajia ja varmaankin oli myös kova suomettaja aiemmin. Suoltaa sitä samaa Suomen omaa syytä venäjän hyökkäykselle jne... Mutta saisiko rahaa venäjältä, Onhan tuossa porukassa hyvinkin venäjämielisiä, mutta meneekö hiukan liianpitkälle. Verkkomedian jutut eivät nyt ole ihan terveitä muutenkaan.

Mitä esimerkkejä on ipulaisten jutuista esim?

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Ipun touhussa olen huomannut että aika usein juuri ipulaiset alkaa vääntämään juttua venäjämyönteiseksi kun jotain mainitsee että Nato olis kovasti bueno monessa mielessä. Eivät vastaa asiaan tai omaan argumentointiini suoraan vaan heittävät propagandalle saman tien. Siis linjassa mm. juuri verkkomedia.org kanssa mutta ei tietenkään noin taiteen tasolla kuin Janus Putkonen. Eikä varmaankaan kaikki... voisi osan kuvitella olevan ihan pihalla koko touhusta?

Käyttäjän TimoSotikoff kuva
Timo Sotikoff

Nato-jäsenyys olisi luovuttamista, ei yhtään mitään muuta. Viron oma armeija esim.on pelkkä vitsi. Emme kaipaa kenenkään vasalleiksi, emme USAn emmekä Venäjän. Pysytään Suomena ja pidetään omasta puolustusarmeijasta ja puolueettomuudesta huolta- näillä ei meillä hätää ole, vihollinen ymmärtää silloin että maahamme on kaikinpuolin liian työläs tunkeutua.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki Vastaus kommenttiin #21

Kuka tässä luovuttamisesta puhuu... Suomen armeija on pidettävä iskussa myös Naton aikana niin kauan kuin on tilanne mikä on. Mitään ei pidä ajaa tässä tilanteessa alas vaan kaikki Nato-apu on lisää. Nyt on tilanne päällä!

Käyttäjän TimoSotikoff kuva
Timo Sotikoff Vastaus kommenttiin #26

Kuten Kekkosella oli aikanaan munaa sanoa N-Liiton johdolle ei, kun nämä ehdottivat Suomen ja N-Liiton välistä sotilaallista yhteistyötä, pitäisi meillä olla munaa sanoa ei myös tänä päivänä näille vastaaville mitä nyt toiselta suunnalta tarjotaan. Kyllä kansallinen jääräpäisyytemme ja isänmaallisuutemme näissä asioissa pitäisi isoksi hyveeksi laskea. Kyllä kansa tietää, vieläkin. Natoilut on selkärangattomuutta ja itsenäisyyden myymistä.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki Vastaus kommenttiin #29

Eläköön se pieni ero kun maa joka keksi kommunismin ehdottaa meille jotain tuollaista vs. kus saamme ehdottaa itse maalle, joka keksi demokratian!

Käyttäjän JanisPetrus kuva
Juha Hämäläinen Vastaus kommenttiin #38

Petri: Ollaanko me tekemässä sotilasliittoa Kreikan kanssa ?

Vai mihin demokratian keksijään viittaat ? (Hämiö)

Jos viittasit GoldmanSachslandiaan, niin suosittelen historian tutkiskelua, vaikka Wikipedian kautta.....Se pelastaa moisilta lapsuksilta....ainakin ajoittain (2.Hämiö)

Kiitos
Hämis

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki Vastaus kommenttiin #43

Hämis - hyvä joku löysi ton. Epäilinkin. Laitoin kuitenkin noin koska 1776 itsenäisyysjulistus oli valovuoden edellä siitä mitä Euroopassa ja muualla tapahtui.

"Julistuksen alkuun sisältyvä luettelo ihmisoikeuksista innoitti myöhemmin monia muita liberaaleja vallankumouksia ja ihmisoikeusjulistuksia. Erityisen kuuluisa on julistuksen toinen virke, jonka mukaan kaikki ihmiset (men) on luotu tasa-arvoisiksi ja heillä on luovuttamaton oikeus elämään, vapauteen ja onnen tavoitteluun (Life, Liberty and the pursuit of Happiness)."

Siis ei toi ihan pielessä ollut. Kyllä USA:n yksilön ja sanavapaudet ovat ihan toisella planeetalla kuin tässä isossa eurooppalais-aasialaisessa verrokkimaassa myös vuonna 2015... vai mitä Hämis?

Käyttäjän JanisPetrus kuva
Juha Hämäläinen Vastaus kommenttiin #46

Väitteeseesi joudut perehtymään itse lisää....Minä olen kanssasi eri mieltä demokratian sisällöstä, jos verrataan kahden "hiekkalaatikon ison pojan" tasoa.....

Tämä siitä johtuen, että USAn perustuslailla on pyyhitty vähintään yhtä monta kertaa "Goldman-poikien" toimesta, kuin Suomenkin perustuslakia on käytetty Arkadianmäen apinateatterin vessassa....

Käyttäjän TimoSotikoff kuva
Timo Sotikoff Vastaus kommenttiin #38

Petri Hirvimäki, öö..täh ???

Käyttäjän MikaPietil kuva
Mika Pietilä Vastaus kommenttiin #38

Demokratia taitaa olla antiikin kreikkalaisten keksintö, ei pienen rikkaista valkoihoisista anglosaksisista protestanttiylimyksistä kootun orjaparoniporukan idea. Jo koko demokratian ja vapauden periaatteet kirjoitettiin orjien tarjoillessa näille pyhimyksiksi ylennetyille "perustajaisille". Ja amerikkalaista demokratiaa ovat saaneet maistaa miljoonat kuolleet ympäri maailmaa, kun sikäläiset suuryritykset ovat laajentaneet markkinoitaan halki globaalin etelän, demokraattisesti valittuja valtiojohtajia murhaten ja syrjäyttäen. Välillä myös diktaattorin toiseen vaihtaen. USA ei välitä suomalaisista muuna kuin pelinappulana globaalilla shakkilaudalla, ja nyt pelataan amerikkalaisten suuruudenhullusta projektista, totaalisesta maailmanherruudesta, virallisesti Project for the New American Century. Olisi syytä ottaa etäisyyttä tuollaiseen megalomaaniseen hankkeeseen, jonka perimmäisen olemuksen taakse naamioituu vain äärimmäisen totalitaarinen sortokoneisto ja kyyninen orjuutuksen tavoite. Yhtiövalta on nielaissut demokratian siemenet USA:ssa jo kauan sitten, ja niistä on itänyt nykyisenkaltainen sisäsiittoinen poliisivaltio, jonka sosiaalinen romahdus on jo pitkälle edennyt. Mutta ihminen on outo otus: näkee mitä haluaa, eikä usko, vaikka näkeekin. Tuo Ylen trollipajajuttu oli muuten todella tökerö pohjanoteeraus, jollaista ei olisi odottanut edes jenkeissä koulutetuilta ns. toimittajiltammekaan. Ja moni uskoo tällaisia satuja.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki Vastaus kommenttiin #53

Mika oli niin huikeita kielikuvia että nyt ansaitsi IPUtin papukaijamerkin -

"rikkaista valkoihoisista anglosaksisista protestanttiylimyksistä kootun orjaparoniporukan idea"

Hienoa - mutta minua ei pidä laskea kyllä ihan paroniksi;-) Kyllähän jenkkilässä omat ongelmansa on ja liikaa pyssyjäkin mutta jotenkin hienoa että presidentti on vain sen 8 vuotta, lainsäädäntö ja toimeenpanovalta on täysin erillään, yrittäjyys kukkii "ryysyistä rikkauksiin" ja sananvapauksia kunnioitetaan jne.

Kummassa maassa Venäjällä vai USA:ssa olisit mieluummin systeemiä rajusti kritisoiva räppäri? Kerropa rehellisesti?

Se mikä meidän kannattaa Amerikkalaisilta ostaa on turvallisuus. Ehdottomasti. Venäjä on venäjä ja ryssä on ryssä vaikka voissa paistaisi niin kauan kuin siellä on KGP agentti puikoissa joka ei tiedä ihmisten elämästä yhtään mitään.

Käyttäjän MattiNevalainen1 kuva
Matti Nevalainen Vastaus kommenttiin #26

Petri Hirvimäki

"kaikki Nato-apu on lisää". Oletkos hyökkäämässä jonnekkin vai mihin tarvitset apua ? Ja mikä tilanne on päällä ? Ai Natottaminen, no se kyllä käy täysillä kierroksilla.

Suomen armeijan iskussa pitämisellä tarkoitat ehkä herhiläisten korvaamista nato yhteensopivilla 5G F-35 rauhanturvakalkkunoilla. Rauhanturvaamisella tässä yhteydessä ei ole mitään tekemistä YK:n kanssa, vaan sillä että kalkkunat eivät lennä.

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala

Uusimmassa US:n kirjoituksessaan Pesonen on huolestunut yksinomaan Venäjän turvallisuudesta. Hän tunnustaa että Venäjällä on intressejä rajojensa ulkopuolella joihin meidän tulee alistua. Hän ei ole yhtään huolestunut Suomen itsenäisyydestä!

Käyttäjän JpLehto kuva
Jp Lehto

Jaksaneeko lukaista. Täytyy vilkaista.

Käyttäjän JpLehto kuva
Jp Lehto

Totta ipun pitäisi antaa kenkää pesoselle.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Ei minulle ole todellakaan mitenkään helppoa kirjoittaa negatiivista suomalaisesta pienpuolueesta. MUTTA - teen sitä tasapuolisesti suuremmistakin AINA silloin kun joku puolue väittää olevansa jotain (eli oma vahvuutensa) ja tosiasiassa oman ajatteluni kautta onkin jotain ihan muuta. Tässä keississä "itsenäisyyden puolustaminen" muka IPU:n politiikkaa... en todelakaan allekirjoita vaan hyökkään vastaan kun ei tasan siltä tunnu ja on oma vaihtoehto tarjota. Näillä mennään.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Leo - aivan erinomainen huomio sinulla. Kiitos vinkistä tuon Pesosen puheenvuoron osalta. "Puskurivaltio" - todellakin niin kuin sanot niin naurettavaa väittää että Venäjälle kukaan hyökkää Suomen kautta. päinvastoin - koko EU ja Nato:han on puskuri nimenomaan Venäjälle että sinne ei kukaan hyökkää jos itse pysyvät omien rajojensa takana! Hyvä EU! Hyvä Nato!

Käyttäjän TimoSotikoff kuva
Timo Sotikoff

Venäjä ei varmastikaan halua miljoonakaupunki Pietaria Nato-pussin pohjalle itä-meren pohjukkaan. Ei meidän hölmöilemään pidä näissä lähteä, pitää sinunkin ymmärtää geopolitiikkaa. Jos ajamme itse asiat liian pitkälle meiltä ei tulle enää kysymän kantaa. Mitä tapahtui Mustallamerellä kun siitä yritettiin väkipakolla tehdä nato-tukikohtien hallitsemaa merta? Suurvalta kuten Venäjä puolustaa omia etujaan arvaamattomastikin, mutta pärjäämme vallan hyvin sen rinnalla nimenomaan puolueettomina ja liittoutumattomina, uhopolitiikkaan meidän ei pidä lähteä- olemme idän ja lännen välissä ja siinä oma etumme realisoituu kun vain pelaamme fiksusti, eli puolueettomina.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki Vastaus kommenttiin #14

Vanhaa liturgiaa jota Suomessa on toisteltu iät ajat Pietarin turvallisuudesta - sehän oli jo jumalattoman uhattuna silloinkin kun Suomella oli "vain" lumipukuisia miehiä suomi-konepistooleita ja vähän pirtua pullossa. Venäjä/NL on näyttönsä jo turhan moneen kartaan antanut. Uutta blogia tuleee kun tämä rauhoittuu ja perusteilla joilla sinäkin voit raottaa silmiäsi hieman lisää toivottavasti.

Käyttäjän TimoSotikoff kuva
Timo Sotikoff Vastaus kommenttiin #17

Paasikiven-Kekkosen linjalla on säilytty 71 vuotta ilman sotia, ei niitä perusteesejä pidä lähteä muuttamaan. Ystävät läheltä ja viholliset kaukaa, jos ollenkaan. Lääkäreinä eikä tuomareina pitää meidän pienenä valtiona oleman. Venäjä on pitänyt meitä luotettavana naapurina jo vuosikymmenet, ei näitä suhteita pidä lähteä turhanpäiten pilaamaan, vaikkemme Venäjän johdon toimia aina hyväksyisikään. Kaupantekoa ja rauhaisaa naapuruuseloa 140-miljoonaisen kansan vierellä ei kannata väheksyä.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki Vastaus kommenttiin #24

Viittaan kommenttiini 17 tässäkin.

Käyttäjän TimoSotikoff kuva
Timo Sotikoff

Leo, ajatteluasi ei ohjaa järjen logiikka vaan fobiat. Antti Pesonen jos kuka on huolissaan nimenomaan Suomen itsenäisyydestä. Nykyisellä EU- ja europolitiikalla sekä Nato-yhteistyötä syventämällä vastaavasti itsenäisyytemme on jo kavennettu hyvin ohueksi jos et ole sattunut huomaamaan. Lisäksi eromme Venäjään on siinä, että se on ydinasesuurvalta ja me emme ole. Ei meidän pidä hölmöiksi alkaa ja idän karhua turhaan tökkimään, kun ei siihen olisi mitään tarvetta. Hoidetaan omat asiamme ja kaupallinen ja kulttuurinen yhteistyö myös idän suuntaan kunnolla ja avoimesti, kuten muihinkin ilmansuuntiin.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Viittaan kommenttiini 17 tässäkin.

Käyttäjän TimoSotikoff kuva
Timo Sotikoff Vastaus kommenttiin #18

Yrittäisit edes perustella, ei tuo nyt oikein.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki Vastaus kommenttiin #25

No yritän. Aiemmasta blogistani - teen uuden ajankohtaisen parin päivän sisään kun tämä vielä rauhoittuu.

"Boris Nemtsov, karismaattinen toisinajattelija, mies, josta on tulossa kovaa vauhtia kansallissankari Venäjällä murhataan kylmäverisesti sillalle Kremlin viereen!

Olen seurannut Neuvostoliiton ja Venäjän touhua 40 vuotta. Olen viime aikoina myös jutellut Suomessa asuvien venäjän kansalaisten kanssa. Kirjoitin Suomen turvallisuuspolittisesta tilanteesta blogin vain 10 tuntia ennen Boris Nemtsovin murhaa. Blogini sanoma oli se, että Suomella on edessään ei vain vaaran vuodet vaan vaaran kuukaudet, viikot ja päivät. Meillä on naapuri, joka ei ole epäonnistunut demokratia vaan onnistunut totalitarismi, kuten erinomainen Venäjän tilannetta valottava amerikkalaisdokumentti asian ilmaisi.

Politiikka by maalaisjärki -

Ajatteluni pääpointti on se, että Moskovan valtakoneistoa (jossa Putinkin on vain yksi osa) ohjaa ennen muuta "pelko henkensä puolesta" eli se, että vallankumous saapuu Punaiselle torille. "Väärä kollektiivi" on äärimmillään myös paha kollektiivi ja pelätessään henkensä puolesta se on valmis aivan mihin tahansa pitääkseen vallan itsellään - ulkorajojen suunnalla kun provosoi tarpeen mukaan niin Punaisella torillakin säilyy kuri ja järjestys!"

Got it?

Käyttäjän TimoSotikoff kuva
Timo Sotikoff Vastaus kommenttiin #30

On turha luulla, että Putinin vallastasyöksyn jälkeen Venäjästä kuoriutuisi yhtäkkiä täysin avoin ja edistyksellinen demokratia. Emme voi Venäjän sisäiseen kehitykseen vaikuttaa, joten meidän täytyy tehdä sellaista ulkopolitiikkaa, jolla pärjäämme suurvallan rinnalla. 70 vuotta siinä on nyt onnistuttu, joten miksi alkaa tekemään asioita yhtäkkiä aivan etujemme vastaisesti?

Käyttäjän jaakko7 kuva
Jaakko Kontinen

Silloin kun itse toimin Ipussa ja Vapaan Suomen Liitossa alusta saakka ja välillä jopa Hallituksen jäsenenä, pidin Pesosta Isänmaan miehenä.
Kun luin että Pesonen luovutti Pohjanmaalla avaimet Putkoselle johonkin vanhaan TVL toimipaikkaan alkoi hälytyskellot soimaan. Minne seuraan Antti on eksynyt, missä moraali? Jos valtioilla ei ole poliitista moraalia, yksilöille se kuitenkin on tavoiteltava arvo. Tuolla meinigillä Ipu ei saa koskaan kansanedustajaa. Sinne olis tulossa Perussuomalaisista erotettuja , mutta peli on pilattu.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Kiitos Jaakko avaatko hieman lisää - Mun ennustus on ollut jo jonkin aikaa että Venäjä alkaa puuttua maamme sisäisiin asioihin juuri näin että löytyy joku taho jota ne alkaa rahoittaa. Epäilykseni on vahva. En tiedä ovatko muut tutkineet asiaa aiemmin? Jokatapauksessa asia tapahtuu. Venäjä provosoi koko ajan enemmän ja enemmän kaikkiallla ja myös sisäisesti joka olisi sille kaikkein tehokkainta. HUOM! Tästä juuri meidän pitää päästä pois ja Nato on oikein hyvä penisilliini tälläiseen.

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala

Arv. Timo Sotikoff:
Nykyinen tilanne muistuttaa syksyä 1939. Rajalla sijaitsevassa kotikylässäni oli 30 hengen rajavartiokomppania kilometrin päässä rajasta. Se piti siirtää 30 km päähän. Kannaksella lienee ollut jopa tykkejä lähellä rajaa, sellaiset piti siirtää kauas rajasta. Suomi ei saanut edes neuvotella Ruotsin kanssa mistään yhteistyöstä. Hyrsylän mutkan asukkaat jätettiin evakuoimatta jotta vihollinen ei voisi syyttää Suomea agressiosta. Siviilien suorittamat linnoitustyöt kannaksella olivat provokaatioita. Kaikki tällainen helpotti Venäjän hyökkäystä, vain miinat ja muutamat rajamiehet hiukan hillitsivät marssia Suomeen. Nyt pelottaa että 1939 tilanne toistuu!

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Leo - kiitos tuosta antamastasi aikalaistodistuksesta! Huh. Todellakin nyt alkaa olla jo paha paikka. Hyvin paljon asioita joita ei tajuta - yksi oleellisimpia juuri se että paljon tapahtuu ja sotaa kokematon nykysuomalainen valtaosa ei tajua siitä yhtään mitään. Ihiset saavat tietoa joka tuutista internetaikakaudella ja siihen turtuu. Asioita tapahtuu aivan liikaa mitä tuleesuomen turvallisuuskehitykseen. Meidän olisi pitänyt hakea Naton jäsenyyttä viimeistään silloin kun Balttian maatkin. Tilanne on paha. Venäjä syö palan kerrallaan ja joku virittää rotanloukkua nimeltään puskurivyöhyke - ja se loukku ei ole venäläisille vaan itsellemme... teen uutta blogia kun hieman rauhoittuu koska nyt pitää saada iso kansalaiskeskustelu aiheesta päälle ja kiireellä.

Käyttäjän TimoSotikoff kuva
Timo Sotikoff

Nyt ei kuitenkaan olla vuodessa 39 eikä Venäjä ole enää kommunistinen valtio. Juutuitko juoksuhautaan?

Käyttäjän Pekka Toivonen kuva
Pekka Toivonen

Mannerheimin idea vuodelta 1945 oli YYA-sopimus, joka solmittiin vuonna 1948.

En ole koskaan pitänyt marsalkka Mannerheimia epäisänmaallisena ihmisenä.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Pekka - heitäpä sitten linkki kehiin jos noin on tuo Mannerheim väittämäsi. JOs se pitää paikkansa, mitä epäilen, niin voin kertoa sinulle että Mannerheim oli erinomainen sotilas, mutta poliitikkona huomattavan paljon keskinkertaisempi. Sovitaanko jo etukäteen,-)

Käyttäjän Pekka Toivonen kuva
Pekka Toivonen

"Mannerheim. Viimeinen kortti." ( Juhani Suomi , Siltala 2013 ).

Kirjassa on 836 sivua, sivuilta 500-522 voit lisätä yleissivistystäsi YYA-sopimuksen alkuvaiheen osalta.

Poliitikkona Mannerheim oli korkealla tasolla. Sodanjohtajana hän oli keskinkertainen. Kenraali Airo totesikin sattuvasti jatkosodan aikana : "Minä johdan sotatoimia, Marski johtaa sotaa."

P.S. Kyseisen kirjan tiedot eivät suinkaan ole mitään viimeaikaisia paljastuksia vaan yleisesti jo vuosikymmeniä tiedossa olleita tosiasioita.

Käyttäjän LeoMirala kuva
Leo Mirala

Arv. herra Sotikoff, jo toisen kerran sinun pitää keljuilla kun et pysty asioihin vastaamaan asiallisesti. Annetaanpa samalla mitalla: Sinä olet joko Putinin palkkalainen tai jähmäkommunisti! (Jähmäkommunisti on Arto Luukkasen termi entisille kommunisteille jotka nyt ihailevat Putinin kapitalistista diktatuuria.)

Käyttäjän TimoSotikoff kuva
Timo Sotikoff

metsään menee nuo luokittelut. Pitää ymmärtää, että sota on aina toteutetun politiikan jatkoa. Pienen Suomen pitää olla sekaantumatta suurvaltojen etupiiri-ristiriitoihin, tässä suhteessa kärsimme myös EU-jäsenyydestä koska olemme sen ulkopolitiikan vankeina. Liittoutumattomana ja puolueettomana maana idän ja lännen välissä meillä säilyy rauha jatkossakin, itänaapurin kanssa on välit aikanaan selvitelty eivätkä siellä halua siihen hommaan lähteä uudestaan koska heilläkin on siinä paljon hävittävää. Kun vain ymmärrämme paikkamme, idän ja lännen vedenjakajalla niin voimme toimia siinä mainiosti rauhanvälittäjinä kaikkiin suuntiin.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Timo - kaikella kunnioituksella IPU:lainen rotanloukku Suomelle, jota päättämättömyys Suomen turvalllisuuspolitiikassa edesauttaa - EI KIITOS!

Käyttäjän TimoSotikoff kuva
Timo Sotikoff Vastaus kommenttiin #48

muista kuitenkin, että Nato-kannan suhteen olet selvässä kansan vähemmistössä, ei kansa edelleenkään halua Natoon, eliitti kylläkin. Niidenhän on helppo sodan syttyessä vaihtaa sitten maisemaa kaviaaripöytien ääreen, kun tavallinen porukka ja ryysyväki jää maahan sotimaan. Että näin.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki Vastaus kommenttiin #49

Tässä ei omalta kohdalta eliittiä ole vielä nähtykään. Toi asetelma voi olla jo nyt toisinpäin. Työstetään asiaa. kyllä järki voittaa lopulta ja suomiPutinismi auttaa asiassa, että kiitos vaan Timo ja kumppanit!

Käyttäjän TimoSotikoff kuva
Timo Sotikoff Vastaus kommenttiin #50

Eli liityt siihen eliitin ohjailemaan kuoroon joka trollaa: "Itsenäisyyden kannattajat ovat Venäjän asialla."

Lukaisepas tämä:

http://rayhablogi.blogspot.fi/2015/03/itsenaisyys....

Tero Wihuri

Nyt on käytettävä Petri Hirvimäen pettämätöntä logiikkaa ja ihmetellä mistä E-liike.net saa rahoituksensa? Luultavasti NATO:lta tai EU:lta. Näin epäilen siksi että jossain kommentissa luki "Hyvä EU! Hyvä Nato!" Todistustaakaksi riittää huolestunut kansalainen

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Kiitos vinkistä. Lupaan kertoa heti kun joudan sieltä kysellä. Toivottavasti tärppää. Kerron asian heti kun valmista. Ainoa ehto on että en ala copypastata toistenjuttuja vaan saan jatkossakin ajatella omillani. Deal?

edit - EU:lta en kuitenkaan kysy.

Käyttäjän MarttiHaverinen kuva
Martti Haverinen

Hienoa, että Petri Hirvimäki nostit tämän tärkeän agendan kehiin. Eihän me kokeeneemmat mennä Verkkomedioiden lankaan ja sotkeuduta disinformaatioon, jota sieltä syötetään, mutta sitten kokematon nuoriso on toinen juttu... ja Putkoselle olen muuten suoraan maininnut, että ruplan voimalla hän kurnuttaa... ei ole sen jälkeen somessa näkynyt (feikkas)...

Kalevi Wahrman

http://www.kansanaani.net/

Vain vastarinta johtaa tulokseen!
Kansan Äänen kesänumero 4 / 2015 on ilmestynyt.

http://www.kansanaani.net/

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Kiitos Kalevi - mutta toivottavasti nyt kyse ei ole jähmäkommunistiliikkeestä josta Leo tuolla puhui (kommentti 34.) Meni uskottavuus jos noin. Jos ei niin kerro ihmeessä lisää;-) PS - On muuten rautaa toi "jähmäkommunisti" termi - ei kai kukaan kunnon kommunisti halua olla sellainen..?

Käyttäjän ErkkiSeppnen kuva
Erkki Seppänen

Minun nähdäkseni ongelma on koko keskustelukentän polarisoituminen ääripäihin, mikä käytännössä tuhoaa koko keskustelun mahdollisuuden. Sen takia en ole itse lähtenyt trollikeskusteluun mukaan kumpaankaan suuntaan, koska loppujen lopuksi siinä on kyse vain melko ala-arvoisesta nimittelystä, jolla mustamaalataan vastapuoli jo lähtökuopissa.

Karrikoin seuraavan ajatuksen esittämiseksi ihmisiä kahden leirin edustajaksi, vaikka pitäisi aina muistaa että hajontaa on molemmissa ja kyse on skaalasta. Mutta pistetään hetkeksi porukka eri nurkkiin. Jos ajatellaan näitä palstoilla käytyjä väittelyitä pähkinänkuoressa, niin olen huomannut että ns. "venäjämielisillä" on usein ongelmana Venäjän sisäpolitiikan kritiikin sivuuttaminen tai vähättely, mistä "länsimieliset" saavat (täysin oikeutetusti) vettä myllyynsä ja pystyvät melko perustellustikin leimaamaan vastapuolen otsaan putinistin leiman. On kuitenkin päivänselvää mihin Venäjän sisäinen kehitys on Putinin valtakaudella johtanut (vallan vertikalisoituminen, paikallisdemokratian kitkeminen, opposition nurkkaanajo, Nashi-nuoret jne. jne.), enkä itse ainakaan pysty olemaan sitä kritisoimatta.

"Länsimielisillä" on taas usein samalla tavalla taipumus vähätellä USAn, NATOn toiminnan vaikutuksia varsinkin Neuvostoliiton romahduksen jälkeen. Tai kenties ylipäätään sivuuttaa Yhdysvaltoihin kohdistettua kritiikkia (Irakin katastrofi ja valehtelu, Guantanamon kyseenalainen tilanne, oma näennäisdemokratia, sotkeutuminen vallanvaihdoksiin jne. jne.), vaan samalla tavalla nähdään näiden ongelmien myöntäminen arvovaltatappiona koko keskustelussa. On mielestäni kuitenkin naivia olettaa, ettei NATOn laajeneminen Venäjän rajoille aiheuttaisi mitään vastakaikuja geopoliittisesti ja että tämä olisi automaattisesti hyvä asia kaikkien näkökulmasta.

Kumpaankaan leiriin en itse kuulu. Se ei ole idealismia, koska eettisesti olisi tietysti oikein, että pienet valtiot voivat toimia juuri niin kuin kulloinkin haluavat, välittämättä suurvaltojen etupiiriajattelusta ja resurssitaistelusta. Joku heitti Mannerheimin täällä nimenä esiin, mutta löydän itse lähimmän ajatustoverin Amerikasta, USAn viimeisestä NL:n suurlähettiläästä John Matlockista. Täytyy olla realisti, jos sattuu sijaitsemaan suurvallan naapurissa. Jos se on "suomettumista", niin olkoon. Sitähän Kissingerkin ehdotti Ukrainalle. Ja kyllä, Venäjän toiminta Ukrainassa on väärin. Geopolitiikassa oikea ja väärä eivät vain ole yleensä olennaisia kysymyksiä.

Minulle pääsyyt ehdokkuudelleni 2015 eduskuntavaaleissa IPU:n listoilla olivat vaaliohjelman taloudelliset kohdat - oman, paikallistason päätösvallan lisääminen, kysymykset rahanluonnista ja pankkien vallasta, sekä selkeä TTIP-vapaakauppasopimuksen vastustus. Jo ylipäätään se, että sopimusta valmistellaan salassa kansalaisilta ja jopa päättäjiltä on huolestuttavaa, mutta TTIP:llähän ei ole oikeasti (lähes) mitään tekemistä vapaakaupan kanssa, vaan kyse on yksityisten suuryritysten ja sijoittajien etujen ajamisesta perusveronmaksajaa vastaan. Näitä voi tutkiskella vaikka nyt julkisesta NAFTA-vapaakauppasopimuksesta. Islannin mallia pidän erinomaisena näyttönä siitä, miten itsenäisen valtion tulisi toimia kansainvälisten pankkien kanssa. Tällä politiikalla jatkettaessa en usko, että Suomen taloudellinen tilanne paranee, ainakaan väestön valtaosan kohdalla. Mutta toivottavasti olen täysin väärässä tässäkin.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Erkki kiitos hyvästä kommentoinnista. Saat anteeksi IPU ehdokkutesi;-) Siis jotta asia ei hämärtyisi IPUlla on oikeus kaikkeen mitä sillä on agendallaan. Olen monista asioista jopa samaa mieltä kuten EU kriittisyys. Oma raha - ei ole kynnys alkaa vääntää siitä. TTIP - ei myöskään (en tunne sitä mitenkään hyvin vielä pitää selvittää lisää)

Nato- - ei kynnyskysymys.... MUTTA kun siihen laitetaan tämä samaan pakettiin niin alkaa kiehua http://verkkomedia.org/news.asp?mode=3

---> IPU on linjansa valinnut jos se on noin keskeisesti mukana tuollaisessa "vaihtoehtotiedottamisessa" joka on täysin Venäjämielinen ilman mitään kritiikkiä, maan joka on ainoa potentiaalinen maa hyökäämään Suomeen - vieläpä nykyisin aivan riittävän iso uhka.

Maa joka käskee mitä meidän tulee tehdä ---> siinäpä riittävä syy mennä sinne Natoon hyvin monelle.

Ja vielä se että samalla puhutaan "Itsenäisyyspuolueesta" - IPU.

Ei vain mene jakeluun tuo yhteys ei millään. Joku kusettaa ja pahasti.

Käyttäjän MattiNevalainen1 kuva
Matti Nevalainen

Hyvä kommentti Erkki

Petri Hirvimäen kirjoitus on erittäin yksipuolinen ja kohdistuu hyökkäävästi itsenäisyyttä tavoittelevia ihmisiä vastaan. En syytä häntä trolliksi mitä se sitten kaikkinensa tarkoittaneekaan mutta "joko olet puolellamme tai meitä vastaan" ajattelu tulee suoraan natseilta kuten venäläisviha bolsevismin vastustamiseksi naamioitunakin.

Yhtäläisyysmerkit Ipu:n ja Verkkomedian välillä ovat naurettavia. Itse katson Helsingin sanomien ja Verkkomedian olevan samalla alalla tosin eri puolilla. Laadukkaamman Verkkomediasta tekee se että lähteet on aina mainittu toisin kuin Hs:n "verkkoasiantuntijat tai nimettömät viranomais -tai sotilaslähteet, tai muut asiantuntijat". En tosin ihmettelisi jos Hs.ssa käytettäisiin jonakin asiantuntijana esim. Pasi Majuria, Juha Kuikkaa tai vaikkapa Hirvimäkeä itseään. Ilmeisesti erityistä vihaa Verkkomediaa kohtaan herättää se että siellä julkaistaan uutisia "väärältä" puolelta kun "oikeat" uutiset tulevat AP:ltä tai Reutersilta. Hesari on tosin joskus julkisesti ilmoittanut olevansa Nato ja Eu lehti ja erittäin lähellä Kokoomusta.

Vanha kelpo Nato. Tuo Uuden maailmanjärjestyksen ja korporaatiovallan lihas. Vanha kelpo USA. Tuo näennäisdemokratian ja diktaattoreiden vihollinen ja suuri ystävä. Vanha kelpo Hirvimäki. Tuo Naton ja Usan järkkymätön ja herkeä puolustaja.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Matti - kyllä se on veljesten Antti Pesonen & Janus Putkonen (ja tietysti muutamien muidenkin IPUlaisten) yhteistä ja suunniteltua propagandaa mitä verkkomedia.org tuutistaan työntää. Ei tarvitse mitään suuria ponnisteluja verkossa tehdä tämän huomatakseen.

Loput tuossa edellisessä kommentissani 57.

Käyttäjän TimoSotikoff kuva
Timo Sotikoff

Antti Pesonen nyt ei sattumoisin ole verkkomedian toimittaja eikä Janus Putkonen toimi IPUn luottamustehtävissä. Verkkomedia ei ole IPUn äänenkannattaja, vaan IPUlla on oma julkaisunsa (IPU-lehti). Nämä ovat selvää pässinlihaa.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki Vastaus kommenttiin #59

Kytkentä on aivan ilmeinen. Varsinainen ristisiitos. Katso ylemmät kommentit ja linkit. Sitäpaitsi tuo mitä teette alleviivaa asian vielä kaikenlisäksi ihan tyylikkäästi!

Käyttäjän kyy kuva
Mark Andersson

Aikamoinen trolli on tämä blogikirjoitus ja useat sen kommentit.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Mitä noi verkkomedia.org touhu sitten on sun mielestä? Huippuluokan tutkivaa journalistiikkaako?

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset