Petri Hirvimäki - nukkuvat.fi Nukkuvat - reilun pelin herätyspuolue!

"Puolustusliitto Naton jäsenyyshakemus ja kansanäänestys" - kansalaisaloite.fi

  • "Puolustusliitto Naton jäsenyyshakemus ja kansanäänestys" - kansalaisaloite.fi
  • "Puolustusliitto Naton jäsenyyshakemus ja kansanäänestys" - kansalaisaloite.fi
  • "Puolustusliitto Naton jäsenyyshakemus ja kansanäänestys" - kansalaisaloite.fi

Yön hämäryydessä istun terassilla läppäri nenän edessä. Kädet täristen näppäilen tunnuslukuni ja pankkiavaimen numerosarjan sekä painan lopuksi "return". Kello on 00:16 ja olen juuri rustannut ensimmäisen allekirjoituksen kansalaisaloitteeseen nimeltään "Puolustusliitto Naton jäsenyyshakemus ja kansanäänestys"

"Kannatusilmoituksia tässä palvelussa 1"

Vielä siis 49 999 ja homma on pihvi. En ole koskaan aiemmin osallistunut kansalaisaloitteeseen saati itse sellaista laatinut. Asia, josta kansalaisaloitteeni tein aiheuttaa kuumotusta melkein jokaisen suomalaisen mielessä näinä vaikeina aikoina - kenen kaveria Suomi puolustuksessaan on vai onko kenenkään? Juuri tuo "kuumotus" on perimmäinen syy, miksi haluan Suomen puolustusliitto Natoon niin pian kuin mahdollista -

millaisen pelon ja huolen ilmapiirin Venäjä onkaan viime aikoina rakentanut! 

Mutta se ei lamaannuta minua, päinvastoin. Olen halunnut aina Natoon, mutta nyt on ollut sellainen kunnon kuumotus viime aikoina. Se puskee ovista ja ikkunoista ja sitä on riittänyt ainakin siis kansalaisaloitteeseen asti. Minusta tämä homma ei ole kiinni. Ehkä kuumotukseni liittyy siihenkin, että perheeni kasvaa pian kolmannen lapsen myötä tai ehkä minulla vain on 48 vuoden kokemus, jollaista ei ihan kaikilla ole..?

Isänmaamme ei saa enää koskaan joutua sotaan kenenkään kanssa!

Meillä, kansalla, on nyt paras mahdollinen syy ottaa ohjat omiin käsiimme kaikilla niillä keinoilla, mitä vain voi suomalaisessa demokratiassa olla. Yksi Hirvimäki ei kesää tee, mutta jos ihmiset lähtevät mukaan kaikki on mahdollista. Moni puhuu myös suomettumisesta. Niin minäkin. Toivon, että ainakin joku on pistänyt merkille että "tälläinen Hirvimäki" on jostain ihmeestä ilmestynyt ja kovasti se ainakin yrittää... olen 24/7 käytettävissä ja kyllä isänmaa kutsuu varmasti muitakin,

etulinjassa on aina tilaa!

***

"Suomen lähialueilla Krimillä ja Ukrainassa tapahtuneiden Venäjän sotilaallisten toimien vuoksi maamme yleinen turvallisuustilanne maanpuolustukseemme liittyen on muuttunut oleellisesti huonompaan suuntaan viime aikoina. Venäjä on lisäksi tehnyt lukuisia ilmatilamme rajaloukkauksia (myös epäilyjä aluevesirajojen loukkauksista) sekä harjoitellut sotilaallista maihinnousuoperaatiota etelärannikkomme tuntumassa ennen Suomeen kuuluneessa Suursaaressa Kotkan edustalla. 

Venäjän presidentti Vladimir Putin on kesäkuussa 2015 ohjeistanut selväsanaisesti Suomea pysymään sotilaallisesti liittoutumattomana maana."

***

Minulla olisi paljonkin asiaa. Mutta ei ihan juuri nyt ja antaa teidän vähän makostella. Sen vain sanon, että meillä on kaikki mahdollisuudet. Tuo, että ei haluta sotaa eikä suomettumista on hyvä lähtökohta - itse määritelty vapaus ja itsenäisyys ovat oikein hyviä lähtökohtia! 

Tässä voi tulla mielenkiintoinen puolivuotta. 

"Neuvoa-antava kansanäänestys" oli aivan pakko ympätä tähän kansalaisaloitteeseen. Tuli bumerangi kun en laittanut sitä ensimmäiseen versioon. Pitää olla laki, jota ehdotetaan ja sotilaallinen liittoutuminen ei ole laki, sanoo oikeusministeriö. Uskotaan. Joku ajattelee, että ei kansalta voi kysyä kun se vastaa väärin -

entäs jos päivänselvä asia päivänselvästi perustellaan?

Entä voiko meidän ääntenlaskijapoliitikoilta kysyä Nato-asiaa yhtään paremmin? Ehkä he tarvitsevat meitä pystyäkseen johonkin?

Ja sitten vielä sen sanon, että saa joku olla yhteydessä asap sinne "isoon Natoon" ja Suomen Nato-erityisedustustoon. Olen trolleilta myös kuullut, että meillä on erkkomediaa ja vastaavia - nyt olisi tälläinen Nato-Hirvimäki valmiina edistämään yhteistä asiaa.

Kansalaisaloitteen allekirjoittamisen ja some-jakamisen lisäksi jos haluat aktiivisesti osallistua isänmaan turvallisuuden ja Nato-asian edistämiseen liity Unitaksen sähköpostilistalle.

Nyt natotetaan!

***

Napit löytyvät alhaalta!

11.7.2015

Kalervonkatu, Jyväskylä

Petri Hirvimäki

Unitas kansanliike

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

2Suosittele

2 käyttäjää suosittelee tätä kirjoitusta. - Näytä suosittelijat

NäytäPiilota kommentit (36 kommenttia)

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

No niin Volgan 17. mutka ja Samaran trollit - menikö hapankaalit väärään kurkkuun?

Käyttäjän anttiolavisalonen kuva
Anttiolavi Salonen

Puolustusliitto? Ainakin tähän asti ollaan puhuttu sotilaallisesta liittoumasta. Mielestäni puolustusliitto ei sovi NATO:n yhteyteen. Vielä vähemmän NATO sopii tällä mentaliteetilla Suomalaiseen sielunmaisemaan/ajattelutapaan. Tarkoituksenammehan ei ole ottaa osaa sotilaalliseen toimintaan, muualla kuin omassa maassamme - PUOLUSTUSVOIMIEN kautta.

Mielestäni pelkkä EU riittää turvallisuuden takeeksi maailmassa, jota johdetaan markkinavoimien sanelemien ehtojen mukaisesti. Oletko samaa mieltä?

Eikö NATO - jäsenyys tulisi kaikenlisäksi melko kalliiksi? Tuskin se ainakaan paikkaisi olemassaolollaan aiheuttamiaan menoja. Jäsenyys sinänsä ei ole kovin kallis - 40 000 000€, ja vuotuinen jäsenenä olo 20 000 000€. Mutta eikö meillä ole parempaa sijoituskohdetta, kuin sotilasliitto?

20 000 000€:n hinnalla 400 - 600 hoitotyön ammattilaista vuodeksi, joka vuosi. Tällä 400 - 600 hoitotyön ammattilaisella ei kuitenkaan vielä täytetä tarvetta riittäväksi, joten voidaankin ajatella, että - koska esim. mielenterveyshoito laitoksessa maksaa yhdelle hoidettavalle runsaasti - riippuen tietenkin siitä, minkätasoisesta hoidosta on kyse - voitaisiin 20 000 000e:a käyttää esim. mielenterveyshoitotyön ylläpitoon.

Vai mitä? Suomessa on mielestäni menty liikaa siihen suuntaan, jossa ulkomainen omistaja (vaikka juuri esim. NATO) tulee ja "huolehtii" jonkun asian tai toimen ylläpidosta, ja rampauttaa näin ollen esim. syrjäseutujen tasa-arvoisen ylläpidon.

Luullakseni NATO - joukoilla suojeltaisiinkin etupäässä kehä - kolmosen sisäpuolelle jäävää "suomea" ja muutamia muita isoja kaupunkikokonaisuuksia, ja muut osa-alueet suomesta jäisivät vähän niin kuin oman onnensa nojaan. Vai olenko ihan hakoteille? Ja jos olen, niin valaise toki suuressa hapankaalin vastaisessa viisaudessasi tällaista vähemmän trollaavaa ihmistä.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Anttiolavi - kiitos asiallisesta kommentista. Tsekkaan aina nykyisin porukan taustat just in case. Kun luin tota sun juttua niin tuli sellainen kiva fiilinki että sulla ei liene mitään pakkosuodatinta jos hiukan kommentoin.

Ekana tsekkaa myös mun taustat niin huomaat ettei täällä puhu Kokoomus -

http://e-liike.net

Oman tieni kulkija olen. idealistiki nniinkauan kuin keksin miten kiertää joku idioottimaisuus, tai sitten oikaista. Ei ihan helppoa olla suomalainen suomessa jos on noin rakennettu. Taiteillijaperheen vesa ja se selittää. Onhan mulla Mauri Pekkarinen myös pikkuserkku;-) Yritän tuoda innovointia myös politiikkaan... silloin oman tien kulkeminen on ihan hyvä vaihtoehto...

1) Kyllä se Nato Suomessa nimenomaan on puolustusliitto. Erittäin paljon juuri sitä. Huom! Nato ei ole sama kuin USA:n armeija tai jenkkien operointi!!!

2) EU on maailman luokan missio ja piirikunnallinen toteutus... valtaholismi jne. Lue E.liike.net agendaa jos kiinnostaa. ---> Markkinatalous, markkinamekanismi jne. on loistojuttuja. Siellä missä on väärä virkamies ja ylipolitisoitumista siellä on riistokapitalismia ja korruptiota. Vapaa kilpailu on hyvä juttu ja lainsäätäjien tehtävä on pysyö pois tieltä 90% ja 10% hyviä lakeja. Nyt Ovat tiellä 90% ja 10% monimutkaisuutta lisääviä huonoa lainsäädäntöä...

3) Hinta - koska tilanne on erittäin paha venäjän kanssa niin omaa armeijaa ei saa ajaa alas nyt. NATO ON LISÄ! Huom sitten kun tilanne paranee niin voidaan luopua asevelvollisuus armeijasta - oikea tapa laskea armeijan kustannus ON LASKEA MYÖS MENETTY VUOSIKERTA KANSANTALOUDELLE. Ei todellakaan ole "ilmainen" asevelvollisuusarmeija!

---> Mulla on kutina että saadaan Nato-paketti sitten jatkossa halvemmalla kuin nykyinen jos lasketaan oikein.

Täällä on aika hyvät persuteet myös eli toi aloite "poliittisella tasolla" - https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1339 ja sitten kansankielellä esim. täällä - http://petrihirvimki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1971...

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Vielä - toi alempi linkki edellisessä - odota että aukaisee kommentin... ei siis se blogi vaan kommentti. Siinä on hassu viive aina ja moni varmaankin ihmettelee?

Käyttäjän SeppoLavonen kuva
Seppo Lavonen

Anttiolavi Salonen,

Nato on puhtaasti puolustusliitto. Se ei todellakaan ole hivuttautumassa, piirittämässä tai hyökkäämässä mihinkään, vaikka, kuten lienet huomannutkin, jotkut näilläkin palstoilla yrittävät toisin väittää. Järjestönä Natolla ei ole mitään intressejä tai suunnitelmia laajentua. Siihen haetaan vapaaehtoisesti, ja jonot ovat sisäänkäynnin puolella.

Jos mielestäsi pelkkä EU riittää Suomen turvaksi, oletko miettinyt, miksi se ei ole riittänyt valtaosalle EU-jäsenmaita, vaan ne ovat myös Nato-jäseniä? Yksinkertaisesti siksi, että EU:lla ei ole eikä tule omaa toimivaa, koordinoitua, harjoitettua ja tehokasta yhteistä puolustusjärjestelmää kuten Natolla. EU:n puolustusjärjestelmä on käytännössä Nato. EU ei ole sotilaallinen, vaan poliittinen ja taloudellinen läntisten demokratioiden yhteisö. Niillä mainitsemillasi markkinavoimilla ei ole mitään tekemistä Suomen nykyisen huolestuttavaksi muuttuneen turvallisuustilanteen kanssa. Ainoa syy on Venäjän yhä aggressiivisemmaksi muuttuva valtapolitiikka, naapureiden uhkailu, toteutuneet hyökkäykset naapurimaihinsa, stalinistinen etupiiriajattelu ja yksipuolinen irtautuminen allekirjoittamistaan kansainvälisistä sopimuksista.

Naton jäsenyys ei ole ilmaista, mutta se on ehdottomasti edullisin tapa saada Suomen puolustuskyky uskottavaksi. Suomessa on väsyksiin asti hoettu mantraa "itsenäisestä uskottavasta"puolustuksesta. Yhdeltäkään poliitikolta ei ole kuitenkaan vielä tullut laskelmia, mille tasolle puolustusbudjettimme pitäisi nostaa, jotta se olisi uskottava muuhunkin kuin Ruotsin tai Viron hyökkäystä vastaan. Yritin mm. blogikirjoituksessani (http://seppolavonen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/18938...) saada vaaliehdokkailta tähän vastauksia, mutta laihoin tuloksin (kuinkas muuten!).

Nato EI ole korvike omille puolustusvoimille, mutta se on ratkaiseva lisä ja ainoa keino saada pahaa hautovan roistovaltion hyökkäyskynnys niin korkeaksi, että se luopuu koko aikeesta. Ja hyvin on Nato toiminut yli 60 vuotta. Jäsenmaiden ei ole tarvinnut sotia itsenäisyytensä puolesta. Suomen kaltaisen pienen valtion puolustuksen ydinajatuksena ei ole sodan voittaminen, vaan sodan välttäminen. Baltiassa tämä on tajuttu jo kauan sitten, mutta meillä järki näyttää kulkevan kankeammin.

Huolesi terveydenhuollon rahantarpeesta on oikeutettu ja tosi. Terveydenhuolto ja uskottava puolustuskyky eivät kuitenkaan ole toistensa vaihtoehtoja. Sivistysmaissa molemmat pidetään kunnossa. Ilman järkevää turvallisuuspolitiikkaa meiltä saattaa kuitenkin äkkiä poistua tarve harjoittaa itsenäistä terveyspolitiikkaa tai mitään muutakaan itsenäistä politiikkaa.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Kiitos Seppo - erinomainen kommentti. Olen pistänyt merkille että sinulla sykkii sydän isänmaan turvallisuuden ja itsenäisyyden puolesta. Meilähän on jo niitäkin, jotka vedättävät kansaa 6-0 uskotellen, että jollain tälläisella on tekemistä itsenäisyytemme kanssa - on mutta vain sen menettämisen kanssa, ei säilyttämisen -

http://petrihirvimki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1969...

Tuollaiset IPUtinistit ja vastaavat ovat yleistyneet kuin sienet sateella koko EU:n alueella viime vuosina. Venäjä häärää maalla, merellä, ilmassa ja Internetissä. Venäjä ja putinismi aloittaa sotia ja ui ihmisten liiveihin.

Samaan aikaan meillä maan poliittinen johto tekee kilomterin hallitusohjelmaa turvallisuuspolitiikasta sen varmistamiseksi että asioista ei joudu vastuuseen ja siinä samalla vaikkapa lipsahda joku ääni ja lautakuntapaikka toiselle puolueelle...

huh, huh, huh!

SUMMA SUMMARUM - vaikka alunalkaen en olisi halunnnut laittaa sanaa "kansanäänestys" (neuvoa-antava) sinne aloitteeseen niin se nyt siellä on - todellakin kukaan ei tiedä mikä taktiikka on paras. Ehkä näin on kirjoitettu. Ehkä kansan on astuttava esiin ja otettava tilanne haltuun kun poliitikoista ei siihen ole.

Seppo, sinä olet selkeästi niitä kanssani joitten se on tehtävä.

Meillä on totuus puolellamme. Kulunut sanonta mutta niin tosi tässä yhteydessä. Tai olemmeko väärässä jos kuvittelemme että Suomi ja sen kansa eivät halua olla Venäjän luoteisfederaatio tulevaisuudessa...

En usko. Tupaillat ja työväentalot odottovat ja meidän on lähdettävä kertomaan se koko kansalle ennenkuin on liian myöhäistä.

Olen perustanut Unitas kansanliikkeen. Siinä on meille alusta jolla päästään liikenteeseen ja joka ei saa olla politiikkaa vaan isänmaanrakkautta jäsenkirjat nurkaan.

http://e-liike.net/unitas

Nyt on tilanne päällä ja minulla on vain yhden ihmisen resurssit. Silti tulen haastamaan noita erkkomedioita, kokoomuksia jne myös jotka ovat natomyönteisiä jo nyt - yhdessä onnistumme siinä.

Heidän taktiikkansa ei ole oikein toiminut kun Suomi ei ole lähelläkään naton täysjäsenyyttä vielä. Mennyt taaksepäin viime kuukausina.

Nyt on aika vaihtaa taktiikkaa ja haastaa Suomi oikein kunnolla.

Täällä ollaan Seppo ja kumppanit!

Yhteystiedot profiilissani.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Seppo tässä sinulle mahdollisia jatkokoordinaatteja - http://tinyurl.com/ncsb2ky

Käyttäjän ilmari kuva
ilmari schepel

Puolustustahtoinen ja liittoutumaton Suomi on edelleen paras turvamme. Itse edustan Gustav Hägglundin ja miksei Keijo Korhosenkin linjaa. En tule allekirjoittamaan adressiasi, mutta toivon silti sille menestystä!

P.S. Juho Kusti Paasikivi oli (ja on edelleen) viisas mies!

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Ilmari - kiitos. Minulla ei ole mitään ongelmaa keskustella isänmaallisten ihmisten kanssa jotka eivät mitenkään vähättele venäjän uhkaa. Vastakysymys tällöin on a) Mikä pitäisi olla puolustusvoimiemme koko b) Onko meillä varaa siihen mitenkään? ja c) ydinasepelotetta emme saisi ollenkaan.

---> pahoja rasteja joilla venäjän uhkan torjuminen on hyvin vaikeaa. Uhkan joka on täysin random vielä nykyisin kaiken lisäksi. Vaatii seinän eteen.

Jouni Laurila

Kannatan ehdottomasti suomen liittymistä NATO:n puolustusliittoon, siihen on monta syytä. NATO on paljon muuta kun vain se mitä venäläiset haluavat meidän ajattelevan "joku uhka venäjälle"

NATO osallistuu lukemattomaan määrään eri tehtäviä joista rauhan turvaaminen on yksi tärkeimmistä, lainaan Presidentti Martti Ahtisaaren kommenttia kun hän totesi että, "Nato on maailman paras rauhanturvaaja."
Jokainen voi kysyä itseltään mitä olisi seurannut jos NATO ei olisi osallistunut esim. entisen Yugoslaavian hajoamisen jälkeisen kansanmurhan estämisessä, EU yritti sinnikkäästi saadaa aikaan tuloksia mutta ei onnistunut yksin.

Kuinka paljon viattomia nuoria miehiä, ja ennen kaikki lapisia ja naisia olisi mennettänyt henkensä Afghanistanissa ilman NATON -rauhanturvaajia? Tänäpäiviänä ISIS -järjestö murhaa tuhansittain viattomia Syyriassa, venälläiset eikä kiinalaiset pistä tikkua ristiin julmuuksien lopettamiseksi, EU ei yksin pysty auttamaan....

Sotaa terrorismiä vastaan. On aina helppoa hoitaa asioita ja kritisoida toisia kotisohvalla saunakalja kädessä, ja halutessaan päättää sota tai terrori iskut televisiokanavaa vaihtamalla, mutta tosiasia on kuitenkin että mikään muu organisaatio kuin NATO ei pysty turvaamaan länsimaita ja länsimaista elämäntapaa, eli esim. sitä vapautta joka meillä jokaisella on jopa kritisoida NATO:a.

Asiallinen kritiikki on rakentavassa hengessä aina paikallaan mutta Youtubesta kaiken maailman naurettavat konspiraatio sadut ja teoriat voi huoletta hymy huulilla sivuta, ne ovat lähinnä kun "kauniit ja rohkeat" eri formaatissa.

Pelottelu taktiikka:
Tottakai venäläismieliset ja suomettuneet haluavat kaivaa vanhan "luurangon" kaapista jolla sopivasti voisi pelotella suomalaisia ja estää suomen liittymisen NATO:n eli se että NATO uhkaisi venäjää. :) Niin naurettava kun tämä väite onkin niin sitä mielellään levitetään isoon ääneen ja venäläisten ministerien komppaamana, mutta oleppa rehellinen ja vastaa ihan vaikka itsellesi muutamaan kysymykseen ilman vaikutteita ulkoa päin niin asia varmasti selviää...

1) Montako kertaa NATO, tai edes yksikään NATO:n liittynyt maa on hyökännyt venäjälle tai edes uhitellut?

a) Tosiasia on että EU eli lähes kaikki NATO -maita ja Yhdysvallat on halunnut integroida venäjää eurooppaan ja luoda turvallisuutta maiden välille. Yhdysvallat ja ESA on ottanut venäläiset mukaan avaruus ohjelmiinsa jne..

b) Venäjä ollaan kutsuttu jopa NATO:n päämajaan tarkkailijaksi jotta se itse voi olla mukana vaikuttamassa ja kehittämässä turvallisuutta. Minkälainen "vihollinen" se on joka kutsuus osallistumaan päätöksien tekoon??

c) Venäjä itsekkin haluaa osallistua terrorinvastaiseen työhön NATO:n kanssa esim. ISIS uhkaa varten. Viimeksi 2014 Putin toivoi että yhteistyö jatkuisi heidän hyökkäyksestä huolimatta...

d) Ketkä olivat ensimmäisenä tarjoamassa apua surullisen Kursk ydinsukellusvennen onnettomuudessa, Norja, Hollanti, Englanti, Saksa jne. eli kaikki NATO -maita. Eli ne "viholliset" :D :D

Eli tämä vanha virsi että NATO -uhka venäjälle, sille voidaan pitää hiljainen minuutti, laskea seppeleen ja kuopata koska se kuuluu samaan sarjaan joulupukin, hammaspeikon ja tonttujen kanssa.

2) Kenen kanssa venäjä on käynyt sotaa viimeaikoina ja ketkä ovat säästyneet sodan julmuuksilta?

Lista 1
Venäjän sodista ja valloituksista:

- Ukraina
- Georgia
- Afghanistan
- Czechoslovakia
- Unkari
- Puola
- Bulgaria
- Eesti
- Liettua
- Latvia
- Suomi
- Romania /Transistria
- Itä Osethia
- Japani

Näillä kaikilla on yksi yhteinen tekiä, ne olivat yksin ja siten isolle helppoa riista.

Lista 2
Maat jotka ovat saaneet olla rauhassa

- Kiina
- Intia
- Yhdysvallat
- Kanada
- Kaikki eurooppalaiset maat jotka on liittynyt Natoon WWII jälkeen. Kummalle listalle haluat itse nykysuomen sijoittaa?

Ja viimeinen kysymys..

3) Jos venäjä on niin rauhaa rakastava ihanne naapuri, niin miksi sun mielestä maat kuten Romania, Puola, Bulgaria, Latvia, Liettua, Eesti, Unkari, Ukraina jne. hakeutuvat EU:n ja NATO:n piiriin jopa niinkin kovalla hinnalla kun sotimalla? Jos venäjän johtajat ei ole heille uhka tai yritä alistaa heitä.

Jo tilanne olisi "normaali naapurisuhde" niin ei tulisi selkkauksia, yksi kumppanuus vaan päättyisi ja mahdollisesti toinen alkaa jos haluaa. Eihän Suomi tai Ruotsikaan julistanut sotaa tai muuten kiusannut esim Norjaa, Tanskaa ja Eestiä kun he liittyivät NATO:n, meilläpäin kun ajatellaan että se on jokaisen valtion oma, itsenäinen päätös mihin haluavat liittyä, näinhän se toimii normaalissa aikuisten maailmassa, ei kurituksella, ei valloituksilla eikä sotimalla.

Eli kantani on perusteltu ja vakaa, Kyllä kiitos NATO:n koska haluamme edelleen tehdä työtä muiden länsimaiden kanssa terrorismiä vastaan, rauhanturvaamista ja auttamista luonnon katastrooffi tilanteissa, haluamme olla mukana vaikuttamassa siellä missä päätökset tehdään niin että suomenkin näkökanta tulee esille niin kuin me asiat näemme, eikä vaan istuta aidalla, heilutellaan jalkoja ja odotellaan vaan mitä muut ovat päättäneet.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Kiitos Jouni - hienoa! Juuri näin. Se mitä laitoin Sepolle käy 1/1 myös sinulle...

http://petrihirvimki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1981...

#SuomiNatoon #FinlandToNato

1) Hakeudutaan alussa keskenämme juttusiin Unitaksen kautta ja laitetaan siihen vauhtia yhdessä. Tiedotusta jne. http://e-liike.net/unitas (omat webbisivut jne)

2) Mietitään uusi taktiikka isossa kuvassa Nato-asiassa (ruohonjuuritaso mukaan!)

3) Tehdään kaikille tarjous josta ne ei halua kieltäytyä. Puolueet, Media, kansa

4) Kerrotaan se tehokkaasti - tärkeänä työkaluna jo nyt olemassaoleva kansalaisaloite - https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1339 (kun tulee 50. allekirjoitus niin se näkyy siellä listauksessa...)

5) Hakemus lähtee Natoon lähtee varmasti kun paine kasvaa poliitikoille JA Putin, Zhiri ja kumppanit sponsoroi koko ajan...

6) Otetaan NATO itse mukaan prosessiin. Tänään tai huomenna laitan hakemuksen englanniksi. Tehdään Nato näkyväksi - Nato on yhtäkuin ihmiset tekemässä yhteistä missiota eikä mikään organisaatiokaavio. Joku voisi tulla piipahtamaankin.

7) Muut oleeliset asiat Nato-kuviossa..?

---> EI LEVÄTÄ ENNENKUIN ISÄNMAA ON TURVASSA!

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Jouni tässä sinulle mahdollisia jatkokoordinaatteja - http://tinyurl.com/ncsb2ky

Käyttäjän ilkkah kuva
Ilkka Huotari

Natoon ei kannata liittyä:

"Edellisiin viitaten ainoa tie, jolla katastrofi Suomen osalta voitaisiin estää, olisi pysytellä irti NATO:sta, sanoa irti Isäntämaasopimus JA lisäksi ennen kaikkea nostaa puolustuskykyä nopeasti niin korkealle, ettei naapuri haluaisi tuhlata ruutia."

https://geopoliittinenkatsaus.wordpress.com/2015/0...

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Aloinkin epäillä - aivan...

HUH HUH HUH!

Toi Kortelainenhan on IPUtinistien trolleja!!!

IPUtinisteista hieman -

http://petrihirvimki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1969...

Saanut ilmeisesti melkoisen kasaan dollareita venäläisiltä kun on tuon sepostuksen maailmaan suoltanut. Siihen nyt sitten vedotaan. Taitavaa trollausta sen kaikilla tyylilajeilla.

Onnekesi on sentään Google olemassa nykyisin.

Näitä lisää niin heitetään entistä kovemmalla vauhdilla takaisin!

Ja sitten tämä Kortelainen -

http://vaalikone.yle.fi/eduskuntavaalit2015/oulu/e...

Käyttäjän ilkkah kuva
Ilkka Huotari

Kortelainen on ollut ennen Perussuomalaisissa:
http://turjalainen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/kaytta...

Kerro toki, mikä hänestä tekee putinistin.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki Vastaus kommenttiin #17

Ilkka - jokainen lukutaitoinen suomalainen tajuaa että tässä teidän hommassa ajetaan itäautoilla - mitä ne nykyisin ovatkaan?

http://petrihirvimki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1969...

http://verkkomedia.org

ps- todella mielenkiintoista tuo Janus Putkosen ilmoitus. Odotan mielenkiinnolla mitä maailmaan seuraavaksi putkahtaa - valmiita ollaan!

http://verkkomedia.org/news.asp?mode=1&id=13710

Käyttäjän ilkkah kuva
Ilkka Huotari Vastaus kommenttiin #24

Pelkkää ad hominemia.

Itse en kuulu mihinkään puolueeseen ja muutenkin äänestän sitä, mikä kulloinkin ajaa parhaiten oikeita asioita. IPUa en ole äänestänyt.

Itse asiaan (Nato-argumentteihin) sinulla ei näytä olevan mitään kommentoitavaa.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki Vastaus kommenttiin #31

On mulla kommentoitavaa - jos vaan luet mitä olen kirjoittanut

Minäpä kommentoin - noita IPUtinisteja voi aivan täysin verrata entisiin telaketjukommunisteihin, jotka juoksivat pioneerileireillä ja saivat rahansa Moskovasta.

http://petrihirvimki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1969...

Taivaspaikat ilmeisesti siis jo joillakin varmistettu kun ryssä tulee - jos näin meno jatkuu ja mitään ei tehdä etenkin juuri Nato-asiassa!

Oliko riittävästi kommenttia?

Käyttäjän ilkkah kuva
Ilkka Huotari Vastaus kommenttiin #32

Keskustelu Natosta näyttää olevan mahdotonta.

Käyttäjän PerttiRampanen kuva
Pertti Rampanen

Muuten hyvä, mutta mitään kansanäänestystä ei tarvita. Tavallisten kansalaisten valtaosan tietoisuus mitä vaikutuksia Nato-päätöksellä maallemme olisi on lähes samaa luokkaa kun Kreikan kansalaisilla oli päättää kansanäänestyksellä lainaehdoistaan.

Kyllä puolustusvoimien johdolla ja poliittisilla päätöksentekijöillämme on eväät päättää asiasta, liitytäänkö Natoon vai ei, mutta kyky näyttää puuttuvan. Pelkurimaista, jos vetäytyvät asiassa kansan selän taakse!

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Juuri tässä asiassa Nato-isänmaanystävien pitää muuttaa taktiikkaa - lainaan omasta facebookista -myös blogi tulossa tästä aiheesta .

"XXX heitti tuolla kysymyksen siitä miksi "Neuvoa-antava kansanäänestys"

---> Jos nato oikeasti kiinnostaa niin kaikella kunnioituksella ei nakerreta toinen toisiamme Nato-leirissä. On tätä asiaa ajateltu ja paljon. Lyhyesti.

1) Se oli aivan pakko laittaa sinne (kts. alla aikaisempi postaukseni copypastella.)

2) Vilpittömästi tällä hetkellä en osaa sanoa mikä olisi paras taktiikka... oikeastaan juuri se mikä on nyt aloitteessa https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1339 on vähintäänkin kokeilemisen arvoinen! Se voi olla juuri se oikea tapa päästä asiassa eteenpäin.

3) Poliitikkomme ovat päättämättömiä. Hallitusohjelmassa on kilometri selvitettävää nato-asiaan liittyen. EN TODELLAKAAN välttämättä enää luottaisi ääntenlaskijapoliitikkojemme kykyyn asiaassa. ETYJ seikkailu osoitti sen että maassa on järkyttävä johtajuusvaje juuri siinä että poliitikoistamme olisi Nato-asian vetureiksi. Kunhan selvittävät ja siirtävät vastuutaan eteenpäin... Kreikka...

4) Asko heitti - "Petri kysyy kansan neuvoa NATO-asiassa, mutta valitettavasti kansa ei tiedä viisaita ratkaisuja eikä osaa siinä asiassa antaa oikeita neuvoja. Demokratian nimissä typeryksetkin saavat äänestää."

---> VÄÄRIN! Petri ei lähtökohtaiusesti kysy kansan neuvoa Nato asiassa vaan haluaa Askon ja kumppanit yhteiseen rintamaan ANTAMAAN SEN OIKEAN NEUVON KANSALLE NATO-ASIASSA!!!

Käytetään juuri niitä keinoja jotka kansaan uppoaa. Kyllä se on niin että tämä sota voitetaan jos yhtään suomalaista ja Pohjanmaata mentaliteettia tunnen. Kanattaa tsekata kuvat tästä postauksestani uuteen Suomeen (ja lukeakin se) niin pääsee hajulle. Siellä myös hyvää keskustelua. (EDIT linkki oli siis tänne)

5) On siis aika vaihtaa taktiikkaa ja ottaa aloite omiin käsiin pois poliitikoilta - saa sinne toki poliitikkojakin tulla oikein mielellään. Jäsenkirjat vain roskikseen niin hyvä tulee. Siinä jokainen joka haluaa toimia uudella tavalla on tervetullut. Siihen on perustettu myös työkalu ja parit klikkaukset niin olet kirjoilla - saa olla suoraankin yhteydessä minuun -

petri.hirvimaki(at)gmail.com
http://e-liike.net/unitas
https://www.facebook.com/unitaskansanliike
https://www.facebook.com/groups/484092575084813

***

Tämäkin FACESTA: Pari pointtia siihen miksi "neuvoa antava kansanäänestys" on tuossa aloitteessa kun sitä hieman joku ihmetteli -

1) Ensinnäkin toista Nato-aloitetta ei nyt ole olemassa. On ajankohtainen.

2) Kansanäänestys (neuvoa-antava) on siellä siksi että a) pitää olla joku LAKI JOTA AJAA. Tavallaan natoa ei voi viedä kansalaisaloitteeksi jos ei siis "kansanäänestystä" b) se on siis neuvoa antava ja ei sido eduskuntaa mitenkään ja myös eduskunta voi miettiä ajoituksen... noin olen esittänyt

3) Kansanäänestys - yksikään ihminen KOKO MAAILMASSA ei voi sanoa mikä taktiikka olisi paras. Hirvimäki sen verran tässä kertoo, että olen todella pettynyt maamme johtoon miten se ajaa Nato-asiaa tällä hetkellä - siis ei aja mitenkään!

----> VOI AIVAN HYVIN OLLA ETTÄ JUURI NOIN KUIN OLEN ESITTÄNYT ON KAIKKEIN PARAS STRATEGIA. Lasken sen varaan että kun ollaan yhdessä rintamassa ja haetaan sellaiset argumentit (joita piisaa!) niin ei vastapuoli mitään voi

----> AJATTELEN ETTÄ POLIITIKOT EI SAA AIKAAN KOKO JUTTUA JOS EI PAINE TULE KANSALTA.

---> Nyt vaan nimeä sinne alle ja pörinää pönttöön. Uskon vakaasti, että strategia on aivan oikea. KO. kansalaisalote on jo itsessään "mini kansanäänestys" jota seurataan tarkasti jos se lähtee liitoon!!!

Nyt on saatava ne 50 000 nimeä sinne ja tappelemalla parhaasta taktiikasta allekirjoitukset ei sinne tule - taktiikasta jota kukaan ei tiedä ja huom! tämä nykyinen politiikovetoinen strategia se ei ainakaan ole!!!

Vielä sekin että VAIKKA KÄVISI NIIN että sitten kansanäänestyksessä aikanaan olisi niukka häviö niin se vain kertoo että juna liikkuu nykygallupeista koko ajan eteenpäin. Ei sekään olisi katastrofi ja vain hetken viivästyttäisi. Kuitenkin noinkin menevä prosessi on paljon nopeampi kuin mitä se nyt on.

SUOMI TARVITSEE NATOON MENNÄKSEEN MEIDÄN ALOITTEEN. KANSANALOITTEEN. ME OLEMME KANSA! MEIDÄN ON OTETTAVA ALOITE! Olen 24/7 valmis ja tehdään se yhdessä. t. Petri Hirvimäki"

ugh;-)

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Pertti hyvä - muuten hyvä mutta tilanne on muuttunut oleellisesti. Ai mitenkö? 1) Meillä ei ole enää ensimmästäkään Nato ihmistä hallituksessa ulkopolitiikasta päättämässä 2) Tuon ETYJ sekoilun jälkeen tiedän sen että SUOMEN KANSA tietää varmasti ainakin yhtä hyvin - tai huonosti - misät kana pissaa kuin johtavat poliitikkommekin. 3) Jos kerrotaan koko totuus ja vedotaan myös siihen tunnepuoleen niin Nato puoli voittaa vuorenvarmasti!

4) Viimeisenä mutta ei vähäisempänä - Putinia nöyristelevät poliitikot saa liikkeelle vain kansa nyt - Pohjanmaa tietää mistä kana pissaa!

5) Epäoleelinen seikka oikeastaan on se että "neuvoa-antava kansanäänestys" joka on eduskunnan päätettävissä ajankohdiltaan ja siitä mistä äänestetään OLI PAKKO LAITTAA jotta voi ehdottaa lakia- siis että pääsee kansalaisaloite.fi palveluun.

Se on menoa nyt. Uutta blogia pukkaa kohta!

Olavi Nieminen

Fakta on, että meillä on maariski ja pääoma paennut koska meillä ei ole uskottava puolustus ja olemme yksin.
Tämän seurauksena olemme konkurssissa ja velka lisääntyy kovaa vauhtia koko ajan.
Turvatakuut puuttuvat, eikä kukaan tule apuun kun tarvitaan.
Talvisodan ja historian opetus ei ole mennyt perille. Päättäjät pakoilevat vatuuta, ovat edesvastuuttomia.
Kansalta pitää kysyä, haluaako se pysyä hengissä vai kuolla, ei muuta. Valtio hoitaa loput.
Ollaan laittomassa tilassa.
Perustuslaki velvoittaa itsenäisyyden säilyttämisen, maan ja kansan sekä huoltovarmuuden turvaamisen. Se ei nyt toteudu.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

JUURI NÄIN OLAVI - kansalta pitää kysyä! Sinä olet kansa ja sinä voit itsekin vaikuttaa kovasti ihmisten mielipiteeseen oikeita kysymyksiä esittämällä. Esimerkiksi -

"Haluatko elää maassa joka

a) on yksikseen turvallisuuspolitiikan harmaalla alueella ja potentiaalisessa jatkuvassa sodanuhassa Venäjän taholta ja jossa on käynnissä jatkuva käymistila ja ylipolitisoituminen.

vai

b) on vahvan demokraattisen puolustusliiton NATO:n täysivaltainen jäsen. NATO omaa ylivoimaisen sotilaalisen pelotteen jokaista mahdollista hyökkääjää kohtaan, myös Venäjää. Emme ole yksin vaan yhdessä. Suomi voi keskittyä oleelliseen muussa toiminnassaan."

***

Jos vastaus on b) niin käy ensitöiksesi allekirjoittamassa seuraava kansalaisaloite asian edistämiseksi -

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1339

Olavi Nieminen

Kiitos, olen jo allekirjoittanut.
Kansanäänestys on tosin turha kun kansa ei edes tunne itse asiaa.
Kansa tuntee vain sen, onko se elossa vai ei. Valtion kontolla on jatko.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki Vastaus kommenttiin #22

Kiitos Olavi. Teko isänmaan puolesta. Kerrotaan kansalle mistä on kyse - ja mikä on vastapuoli - https://www.youtube.com/watch?v=Y2ThefJwljo

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Olavi tässä sinulle mahdollisia jatkokoordinaatteja - http://tinyurl.com/ncsb2ky

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Tsekkaa tuo mitä laitoin - http://petrihirvimki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1981...

En tiedä tajusitko sitä Pertti että tuossa sinun bloigissasi johon viittasit juuri noita IPUtinisteja oli kommentoimassa ihan kiitettävästi... on niitä täälläkin jo...

Tilanne on muuttunut ja ME OLEMME SUOMEN KANSA joka ottaa aloitteen käsiin nyt!

Käyttäjän SeppoLavonen kuva
Seppo Lavonen

Pertti Rampanen,
Blogissasi 8.2.2015 kirjoitit:

"Eiköhän maanpuolustukseen liittyvistä asioista päättäminen ole syytä jättää ennen kaikkea siitä organisatoorisesti suurimman vastuun kantaville, ja eniten tietäville, eli armeijan johdolle ja puolustusvoimien ylipäällikölle. Korkeintaan puolustusministeri ja hyvistä asiantuntijoista koostuva puolustusvaliokunta voidaan asiaan kytkeä". "Ammattimiehet, sotilasjohto avainpoliitikoilla täydennettynä, hoitakoon rauhassa tehtävät, jotka heille kuuluvat."

Olen täsmälleen samaa mieltä. Näinhän edustuksellisen demokratian pitäisi toimia, eli asiantuntijat valmistelevat ja parlamentti tekee lopullisen päätöksen. Ongelma Suomessa on vain se, että kaikki merkittävät puolueet ja päättäjät presidenttiä myöten ovat hirttäytyneet lupaukseen kansanäänestyksestä mahdollisesta Nato-jäsenyydestä. Ei järjen häivääkään. Nykymaailmassa jännitteet ja kriisit voivat eskaloitua katatrofeiksi ennen kuin äänestysuurnia ehditään kaivamaan esille seurantalojen vinteiltä. Pitäisikö liikekannallepanostakin järjestää demokratian nimissä kansanäänestys?

Että kansanäänestyksessä olisi edes hitusen mieltä, ainakin seuraavien ehtojen on täytyttävä:
1) Menetellään kuten aikoinaan EU-äänestyksessä 1994, eli kansa äänestää asiantuntijoiden laatiman valmiin sopimuksen hyväksymisestä.
2) Ennen äänestystä kansalaisille jaetaan asiallinen ja tiivis tietopaketti Natosta ja jäsenyyden merkityksestä.
3) Äänestys voidaan viedä läpi rauhallisissa oloissa ilman pelkoa ulkoisesta painostuksesta tai uhkailusta.

Venäjän aggressiivisessa politiikassa ei näy kuitenkaan mitään merkkejä muutoksista parempaan suuntaan, päin vastoin. Myöskään Suomessa ei näy muutosta nykyiseen itsepetokselliseen turvastrategiaamme, jonka rakentuu toivotaan-toivotaan-politiikkaan, kuviteltuun puolueettomuuteen, kuviteltuun Venäjä-osaamiseen, kuviteltuun "uskottavaan itsenäiseen" puolustukseen, kuviteltuun Ruotsin kanssa tehtävään sotilassopimukseen, kuviteltuun EU-maista saatavaan apuun ja muihin harhoihin. Näin ollen seuraavanlainen skenaario näyttää todennäköiseltä:

Suomi tulee hakemaan Nato-jäsenyyttä vielä tällä vaalikaudella. Se ei tule tapahtumaan siksi, että suomalaiset poliitikot kokisivat jonkin omaehtoisen heräämisen ja järkiintymisen. Se tulee tapahtumaan pakosta ja jossain yllättävässä paniikkitilanteessa. Ilman kansanäänestystä. Toivottavasti onnistuu. Ja miksei onnistuisi, onhan meillä ylivertainen ja pettämätön toivotaan-toivotaan-turvallisuuspolitiikkamme.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Kiitos Seppo - noin sen ajattelin täsmälleen vielä ennen Niiinistön Moskovan vierailua ja ETYJ:n vaippojenvaihtoviikkoa.

---> Menetin uskoni suomalaisten poliitikkojen toimitakykyyn lopullisesti Nato-asiassa.

JOs luet tarkkaan niin tuo aloite on oikeasti aika fiksusti laadittu - vaikka itse sanonkin - sen tehtävä on antaa selkänoja poliitikoille kansalta uskaltaa tehdä päätökset.

1) Ensimmäinen vaihe - jos saadaan rintama kasaan - on jo seuraava puoli vuotta eli tämä kansalaisaloite. Sitä kyllä seurataan ja se vaikuttaa SUUNNATTOMASTI YLEISEEN MIELIPITEESEEN jos saadaaan rivit suoriksi

2) Toinen vaihe on eduskunnan käsissä laittaa hakemukset sisään ja pyytää neuvoa antavaa mandaattia milloin vain haluaa... HUOM!!!! jos esim. 40-50 % kannattaa (siis vähemmistö) ja sielä on joku kohta sopparissa jota pitää viilata ja menee muutama kuukausi ----> tuokin riittää jo mielestäni eduskunnalle neuvoa antavassa jos porukka eduskunnassa haluaa Suomea Natoon ja tajuaa että laiva kääntyy koko ajan...

3) lopullinen päätös puhtaasti eduskunnalla minun ajattelussani ja myös aloitteessa - sehän on oikeastaan prosessikuvaus siitä miten ajetaan Suomi Natoon!

NYT PITÄÄ VAAN MUUTTAA HIEMAN TAKTIIKKAA JA RIVIT SUORIKSI.

https://www.youtube.com/watch?v=Y2ThefJwljo

Käyttäjän JormaLehmonen kuva
Jorma Lehmonen

Tämä on jopa suurempi vitsi kuin Satu Hassin kirjoitukset.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

"Jorma Lehmonen" (?) Mies joka ei näytä edes naamaansa profiilissaan eikä mitään muutakaan tietoja kertoo täällä elämää suurempia totuuksia!

Käyttäjän PerttiRampanen kuva
Pertti Rampanen

Tätä palstan pitäjän jatkuvaa piittaamattomuutta kirjoitusohjeidensa noudattamisen valvomisesta on vaikea ymmärtää.
Lähes anonyyminä, ei ohjeiden mukaista kuvaa eikä mitään muita tietoja kuin nimi, esiintyviä kommentoijia riittää. Miksi?

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Pertti - editoitko hieman tuota kommenttiasi... hieroin silmiäni kun luin sitä. Tajusin sitten että et tarkoittanut sitä minulle. Nyt välittyy se kuva. Tarkoitit tuolle "Lehmoselle"

"Tätä palstan pitäjän" - siis eihä se noilla perusteilla suinkaan ole MINÄ!

Kiitos jo etukäteen;-)

Käyttäjän PerttiRampanen kuva
Pertti Rampanen

En todellakaan tarkoittanut Sinua Petri, vaan juuri näitä anonyymejä "lehmosia".
Ja US-blogipalstanpitäjän välinpitämättömyyttä kun ei heidän kirjautumistaan heti poista.

(Näköjään tämäkin kommentti kirjautui väärälle "oksalle".)

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset