*

Hirvimäki - Nukkuvat - Unitas kansanliike Puheenjohtaja - #petripresidenttiehdokas - Visio, joka yhdisti kansan - En haasta puoluettasi vaan politiikan

Nukkuvien puolue on perustettu

Olemme perustaneet ”Nukkuvien puolue – Nukkuvat” nimisen uuden puolueen ja lähettäneet paperit PRH:een. Pian on tarkoitus aloittaa myös kannattajakorttien kerääminen tullaksemme rekisteröidyksi puolueeksi ja voidaksemme osallistua tuleviin vaaleihin.

Tällä kertaa mitään ei ole jätetty sattuman varaan.

Perussuomalaisten puoluehallitus teki minulle joku aika sitten raukkamaisen tempun hylkäämällä jäsenhakemukseni ja siten estämällä pääsyni puheenjohtajakisaan muuttamaan Perussuomalaisia ja sitä kautta Suomea. En tarvitse persuleimaa otsaani jatkossakaan, sillä kyse oli nimenomaan siitä, että halusin muuttaa tuota p:llä alkavaa puoluetta eikä toisinpäin. Näin puheenjohtajakisan mahdollisuutena siihen, mutta sitä mahdollisuutta ei koskaan minulle suotu, saati ko. puolueelle itselleen tai isänmaallemme – mutta tuli uusi mahdollisuus.

Kyseinen episodi sai jo pitkään hautomalleni puolueprojektille siivet alleen.

Niin kuin monesti ennenkin kovassa paineessa – sellaisissa, joista herrat Soini, Terho, Halla-Aho, Sipilä, Orpo, Rinne ja muut suomipolitiikan kellokkaat eivät tiedä mitään – ajatus yhtäkkiä vain tipahti jostain päähäni… Nukkuvat! Muutama puhelinsoitto ja asia sillä selvä. Aika oli kypsynyt osaltani tehdä lopullinen siirto ja perustaa puolue yhdessä kannattajieni kanssa.

 

***

”On aika nostaa suomalainen suvereenisti systeemin yläpuolelle luomalla uusi reilu peli meille kaikille.”  

Väärän eliittimme rakentamia olosuhteita, joissa päätöksiä tehdään, siis politiikkaa itseään, ei Suomessa saa ihminen yksilönä haastaa ilman että tulisi ajetuksi marginaaliin valtapuolueiden ja valtamedian toimesta. Mutta me haastamme ja haastamme jatkossa tehokkaasti joukkovoimalla uuden Nukkuvat puolueen avulla. Kysymme aina ja kaikkialla miksi politiikka ja poliitikot yleensäottaen ovat olemassa. Myös Unitas kansanliikkeessä kehittämäni ajatukset erottavat Nukkuvat selkeästi kaikista muista puolueista.

Muutoksentekijöiltä vaaditaan kokemusta, kokonaisuuden ymmärrystä, rohkeutta ja maalaisjärkeä.

Nukkuvien konsepti rakennetaan samoin kuin Unitaksenkin, eli että se yhdistää suomalaisia eikä suinkaan jaa, hyvinkin erilaisia suomalaisia. Ainoa yhteinen piirre kannattajillemme voi alussa olla vain se, että he tajuavat oman kokemuksensa kautta, että suomisysteemi ei toimi niin kuin pitäisi. Nukkuvien tehtävä on kehittää tuota ymmärrystä ja sitä miten muutos tehdään. Samassa veneessä tässä loppujen lopuksi ollaan.

”Yllätys, yllätys - eu:t, eurot, markat, natot saati mamut/matut eivät ole asioita, joiden kautta muutos varsinaisesti tehdään. Kyse on asioitten atomitason ymmärryksestä ja toimimisesta sen mukaan. Kyse on väärien valtamekanismien tehokkaasta alasajosta yhteiskunnallisten uudistusten avulla sinun ja minun, läheistemme, jokaisen suomalaisten hyväksi.” (Ote impressum - fb.com/nukkuvat)

 

***

Nukkuvat on brändinrakentajan unelma.

On kutkuttavaa ajatella millainen kannattajapotentiaali Nukkuvilla onkaan olemassa. Nukkuvia on vaaleissa ollut vaihtelevasti 25-50 % äänioikeutetuista. Kohderyhmänämme on paitsi ”nukkuvat”, mutta myös liikkuvat äänestäjät, jolloin potentiaali on jo valtava. Meillä on mahdollisuus kaikkien aikojen somevyörytykseen kunhan teemme asiat oikein. Menköön käsitteetkin hieman uusiksi, sillä meidän kannattajamme eivät jatkossa enää nuku vaaleissa.

”Nukkuvat – vakava huumoripuolue”

Käynnistelemme Nukkuvien aloitusta kaikin tavoin, tervetuloa jos etulinja kiinnostaa, tärkeää työtä piisaa jokaiselle. Nukkuvat.fi on varattu meille ja sitä rakennellaan, siihen asti toimimme Unitaksen kautta. Käyhän tykkäämässä Nukkuvista Facebookissa. Sieltä löydät ajatusta myös siitä, mitä ”vakava huumoripuolue” -sloganimme tarkoittaa –

”Jaaskaa… olitkos vielä nukkumassa!!!? ;-)

 

***

12.5.2017

Kalervonkatu, Jyväskylä

Petri Hirvimäki

 

***

petrihirvimaki.com (ml. kannattajakorttikeräys)

TV-haastattelu (presidenttiehdokas)

Unitas kansanliike

 

***

”Presidenttiblogini”:

Kannattajakorttikeräys on alkanut - 21.1.2017

Petri Hirvimäki – pienpuolueiden yhteinen presidenttiehdokas? - 17.10.2016

Donald Trump vs. Petri Hirvimäki - 19.8.2016  

Koko kansan Nato - 20.4.2016

”Petri presidenttiehdokas” - 21.3.2016

Väyrynen ja Hirvimäki haastavat Suomen! - 26.1.2016

Avataan suomipolitiikan ”kolmas rintama!” - 12.1.2016

”Peliitta” – eduskuntavaalien 2019 ruskea hevonen? - 2.1.2016

Suomalaisen syvä inho – 10.12.2015  

Presidenttiehdokas Hirvimäen itsenäisyyspäiväpuhe 6.12.2015

Superpowers Dealing with The World in Syria 8.10.2015

Poika, jonka isä halusi Suomen presidentiksi 16.9.2015

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

NäytäPiilota kommentit (26 kommenttia)

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Täällä Usarissa tietenkin ekana tulee mieleen ne "nukkuvat" hyvät blogistit, jotka yleensä ovat sitoutumattomia ja tarkkoja yhteiskunnallisia havainnoitsijoita mitä heille voisi Nukkuvat tarjota?

Hyvinkin paljon, puolin ja toisin, uskoisin, jos tätä maata oikeasti aiotaan yhdessä muuttaa?

Käyttäjän jannekejo kuva
Janne Kejo

"Niin kuin monesti ennenkin kovassa paineessa ... ajatus yhtäkkiä vain tipahti jostain päähäni… "

Onneksi olkoon, hieno ajatus, mistä sitten lieneekään tullut!

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Kiitos Janne - alitajunta näitä työstää... ulospääsyä jostain isosta ongelmasta. Se mikä tässä on parasta on se, että nyt jatkossa valtamedian ja minun ja niiden kaikkien, jotka haluavat tulla mukaan muutokseen peli on aivan uudella pohjalla.

"Nukkuvien puolue - Nukkuvat" ei tarvitse paljoa selitellä!

Nukkuvat -konsepti on jo sellainen, että siitä on paha olla mitään mediassaan koskaan kirjoittamatta... jos sen tekee niin se aikaansaa Nukkuvista vain entistä vahvemman somessa kun kansa haistataa pitkät jne. ;-)

Kuoliaaksivaikeneminen valtamedian toimesta ei enää uudessa pelissä onnistukaan. Niin se pitää tajuta ja yhdessä myös tehdä ja toteuttaa.

Käyttäjän jannekejo kuva
Janne Kejo

Joskus ehkä noin 5 vuotta sitten katsoin ytj-tietokannasta, että "Nukkuvien puolue" -niminen yhdistys oli jo olemassa. Ilmeisesti tuo " - Nukkuvat" -lisäys tuohon nimeen mahdollistaa yhdistyksen rekisteröimisen vanhan rinnalle? Vai joko se vanha oli poistunut?

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki Vastaus kommenttiin #5

Se vanha oli jo poistunut kun tsekkasin. nukkuvat.fi on varattu meille ja se on oleellinen juttu tässä. Jatkossa varmaan jossain vaiheessa pelkkä "Nukkuvat" puolueen viralliseksi nimeksi kun on vakinnutettu asemamme. Nyt se on virallisesti "Nukkuvien puolue - Nukkuvat"

Kaikki tämä ihan tarkoituksella ettei varmasti jää epäselväksi kenellekään ja haltuunotto on mahdollisimman helppoa ihmisille.

Kielessä voi käyttää molempia ilmauksia "Nukkuvien puolue" ja "Nukkuvat". Puolueen suunnalla käytämme aina jälkimmäistä.

Käyttäjän TimoKohvakka kuva
Timo Kohvakka

Sinulla riittää kannattajakorttien keräämistä. Montako presidenttikampajaan on jo kasassa?

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Onhan niitä, mutta älä Timo kysele turhia vaan laita printteri laulamaan. Tulee halvemmaksi kun otat saman tien pari sataa kopiota. Säilytä kuitti ;-)

Käyttäjän jannekejo kuva
Janne Kejo

Presidentinvaaleja vartenhan tarvitaan 20.000 kannattajakorttia, kun taas puolueen rekisteröimiseen riittää 5.000. Kun rekisteröity puolue saa automaattisesti asettaa presidenttiehdokkaan, niin lienee parempi keskittää korttikeräysenergia puolueen kannattajakorttien keräämiselle.

Käyttäjän TimoKohvakka kuva
Timo Kohvakka Vastaus kommenttiin #9

Ei riitä rekisteröinti. Pitää olla edellisissä eduskuntavaaleissa läpi mennyt kansanedustaja puolueella.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki Vastaus kommenttiin #10

Tässä olet oikeassa Timo - suomisysteemi ja statusquo on varmistanut sen että sillä on kisassa jalassaan piikkarit ja uusille voimille annetaan kumisaappaat täynnä vettä.

Uskomattomia asioita mutta niin ne vain ovat olemassa tässä "demokratian" mallimaasssa. #inhodemokratia

Käyttäjän PekkaMansala kuva
Pekka Mansala

Lähtökohta on väärä.

Poliitikot mielellään käyttävät termiä ”nukkuvat äänestäjät” ja syyllistävät heidät. Pieleen menee.
Ei ole äänestäjän vika, jos yksikään ehdokkaista ei herätä vähääkään luottamusta.

Miksi äänestää sellaista johon ei luota edes äänen vertaa ?

Myös äänestämättömyys on kannanotto ja sen tulisi näkyä tuloksissa. Jos esimerkiksi eduskuntavaaleissa äänestysprosentti olisi 50, paikoista tulisi täyttää vain puolet eli äänestysprosentin suhteessa. Nykyinen tilanne on järjetön. Jos äänestysprosentti putoaisi lähelle nollaa valintaan riittäisi, että äänestää itse itseään. Sitten olisi muka valtuutettu hoitamaan yhteisiä asioita. Ei tietenkään ole.

Jos nuo äänettömät äänetkin hyväksyttäisiin mielipiteeksi, äänestysprosentti olisi aina täydet 100. Mittavien säästöjen lisäksi vaikkapa vain 100 edustajan toimien seuraaminen olisi helpompaa kuin 200 joukkoon piiloutuvan. Myös putoamisen vaara kasvaisi ja silläkin saattaisi olla veronmaksajien kannalta hyvä vaikutus.

Nykyinen määrä 200 ei ole mikään tae edes demokratialle, koska vain puolueen kellokkaan mielipiteellä on ryhmäkurin takia merkitystä. Sen mukaan kaikki ainakin eduskunnassa äänestävät. Lisäksi vielä EU:n sanelu.

Sillä mitä poliitikot puhuvat ei ole merkitystä, koska poliitikot saavat vapaasti valehdella ilman seurauksia. Edellisissä kuntavaaleissa Ukissa kaksi jostain puolueesta valittua loikkasi heti tulosjulkistusta seuraavana päivänä toiseen puolueeseen. Eivät voi siis syyttää edes linjaerimielisyyttä, vaan teko oli harkittu petos, mikä ilmeisesti jäi täysin ilman seuraamuksia. Edes Oikeusministeriö ei kiinnostunut tapauksesta, vaan vähätteli temppua vastauksellaan ”Poliittinen vastuu toteutuu sitten seuraavissa vaaleissa”.
Ei taida toteutua, koska kaikilla on aina kannattajansa. Yhä edelleen jopa Hitlerillä, Stalinilla ja muilla hirviöillä on kannatusta ja loikkarit taitavat olla sankareita vastaanottavassa puolueessa.

Eduskunnassa tarvitsemme kansan edustajia emmekä ”kansan”edustajia.

Toteuttaisi myös monen kaipaamaa julkisen sektorin leikkausta. Politiikkahan on ehdottomasti kallein osa julkista sektoria poliitikkoineen, heidän avustajineen ja poliittisine virkamiehineen.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Kiitos Pekka - hyviä pointteja. Suomalaiset on opetettu systeemin, inhodemokratian ja nollasummakakunjaon tavoille niin pitkällä ajallla ja täydellisesti latistaen että epänormaalit asiat ovat "normaaleja".

Suomi on vakavasti ylipolitisoitunut. Se voidaan haastaa vain ja ainoastaan luomalla ihmisille mahdollisuus "äänestää politiikka alas" ei poisjäämällä vaan osallistumalla vaaleissa - Nukkuvien on tarkoitus olla juuri sellainen juttu.

Kyse on yhteiskunnallisesta innovoinnista ja siinä asiassa ei saa olla rajoitteita, kyse on uuden alustan ja pelin luomisesta jossa todellakin olisi vähemmän niitä poliitikkoja kaikilla tasoillaan. Ja erittäin paljon vähemmän (nolla) puhdasta valtaholismia yhteisten asioittemme ajurina - visiota ja asiaa sitäkin enemmän.

Käyttäjän jannekejo kuva
Janne Kejo

"Suomi on vakavasti ylipolitisoitunut. Se voidaan haastaa vain ja ainoastaan luomalla ihmisille mahdollisuus "äänestää politiikka alas" ei poisjäämällä vaan osallistumalla vaaleissa..."

Jos vakavasti puhutaan, niin politiikan poistaminen luokkayhteiskunnasta tarkoittaa käytännössä fasismia. Jos halutaan tehdä koko kansan yhteistuumin sellaista politiikkaa, joka ajaa kaikkien etuja, on yhteiskunnan rakennetta muutettava sellaiseksi, että siinä ei ole luokkajakoa, jossa eri luokkiin kuuluvien ihmisten edut ovat toisilleen vastakkaisia.

Tuo luokkajako on oikeasti olemassa oleva asia; se ei poistu sillä, että siitä lakataan puhumasta tai että sen olemusta ei ymmärretä.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki Vastaus kommenttiin #14

Janne olet oikeassa. Tuo että sanon, että "ajetaan politiikka alas" tarkoittaa tietenkin sitä, että ajetaan politiikka sille tasolle missä se tuottaa optimaalisesti yhteistä hyvää. Ei tässä mitään utopiaa ja anarkiaa olla kehittämässä.

Mikä se taso on - ei sellaisesta asiasta käydä mitään keskustelua tässä maassa, miksiköhän. Uskallan väittää että kokonaisuutena kolmasosa politiikkaa riittää asioitten hoitoon ja tulos olisi paljon parempi

ensin täytyy rakentaa se oikea päätöksenteon alusta tietenkin. sitä on kovasti jo ajateltu.

Politiikka by maalaisjärki (kaupunkilaisjärki) toimii aina ja kaikkialla.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

btw. "Nukkuvat" on mukava sana kun taipuu valmiiksi joka suuntaan eikä tarvitse mitään uusia muotoja keksiä. Huomaa kun nyt sitä nyt pyörittää joka suuntaan. Fiilistellään hieman -

virallisesti: "Nukkuvien puolue - Nukkuvat"

kielessä "Nukkuvat", puolueen jäsenestä puhuttaessa: "nukkuva, nukkuvat"

lyhenne: "Nuk." jäsenestä: "nuk." (EDIT: vai onko se "Nukk." ja "nukk." kielitoimisto aikanaan kertokoot)

Toihan näyttää hyvältä, vai mitä;-)

Käyttäjän valpperi kuva
petteri ritala

Energiaa tuntuu riittävän, mutta oikein mikään ei tunnu onnistuvan. Ikävä kyllä tämäkin yritys on jo valmiiksi kuollut, näin epäilen.

No eipä tuosta touhusta ole kenellekään haittaa, eli siitä vaan.

Jos kaiken tuon energian, mitä olet vuosien varrella touhunut olisit jossain jo olemassa olevassa puolueessa käyttänyt, olisit jo voinut päästä oikeasti niihin asioihin vaikuttamaan.

Palataan asiaan vaikka puolen vuoden päästä, ja katsotaan sitten kumpi oli oikeassa.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Kiitos Petteri - et ole oikein ajatellut loppuun asti asiaa. Etkä myöskään huomioinut mitä olen tässä viime aikoina tehnyt.

Testaan omaa isänmaatani jatkuvasti. Olen koko ajan tiennyt sen, että ei minulle näillä ajatuksilla olisi sijaa suomalaisessa valtapuolueessa. Jos mietit mitä tapahtui kun hain ensimmäistä kertaa elämässäni jonkun puolueen jäseneksi niin ymmärrät että aika hyvin tajuan miten tämä maa toimii.

Ei se yllätys minulle ollut vaikka valitettava pettymys olikin. Toisaalta logiikkaa voi käyttää myös siihen että nämä väärät kollektiivit, suomalaiset valtapuolueet, eivät mitään yhteiskunnallisen innovoinnin jättiläisiä ole olleet, todellakaan.

Muutenhan maa makaisi aivan erilailla eikä minun edes tarvitsisi tätä hommaa tehdä.

Käyttäjän ManuKorkman kuva
Manu Korkman

Jossain olemassa olevassa puolueessa Petri ei olisi sen paremmin puheenjohtaja kuin presidenttiehdokaskaan.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki
Käyttäjän jgagarin56 kuva
Juha Kuikka

Mitähän vielä keksisin yllyttääkseni sinua ...

http://jannekejo.puheenvuoro.uusisuomi.fi/236869-e...

(k.s. kommenti No.: 8!)

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Kiitos Juha - hyviä pointteja Jannen blogissa. Ihan matematiikkaa.

Tarjontapuoli vaan kuntoon ja porukalla rohkeasti tekemään "nukkuvaa vallankumousta" -

vihdoinkin! ;-)

Käyttäjän jgagarin56 kuva
Juha Kuikka

Tuleeko sinusta siis nukkuvien puolueen presidenttiehdokas? (No, Jannen mukaan saat silloin 40% äänistä jo ensimmäisellä kierroksella automaattisesti.)

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki Vastaus kommenttiin #22

Ei tule kun ei voi nimetä jos ei yhtä kansanedustajaa niin kuin tuolla aiemmin sanottiin. Sitoutumaton pressaehdokas - tai noh, puheenjohtaja olen jo Nukkuvissa eli en varsinaisesti enää sitoutumaton. Muutin profiiliinkin kohdaksi "muut" ;-)

Käyttäjän heikkironkko kuva
Heikki Rönkkö

Uusien puolueiden perustajille some (jokainen on filosofi) on tullut yllättäen kuin Eero Heinäluomalle filosofipresidentin kuolema.

Käyttäjän PetriHirvimki kuva
Petri Hirvimäki

Mauno Koivisto on kuollut huomasin minäkin. Presidentti, osanottoni siitä. Eihän se kenellekään mikään yllätys voinut olla? Oliko 95 vai enemmänkin. Sotaveteraani, satamasosiologi, pankinjohtaja, demari. Manu.

Pentti Kupari

Ongelma on siinä että raha on ostanut demokratian (/-aa) pois kuleksimasta

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset