Hiienkoski, Husu & Hirvimäki
Puheenvuoroni sisältää ehdotuksen kahdelle kanssablogistille siitä miten voisimme päästä Suomen asiassa yhdessä eteenpäin uudella tavalla.
Blogistit on valittu esimerkinomaisesti ja voit kuvitella itse itsesi heidän paikalleen tai olla kuvittelematta. Myöskin kuka tahansa, joka voi samaistua joko Petteri Hiienkosken tai Abdirahim ”Husu” Husseinin tai allekirjoittaneen erilaisiin ajatuksiin liittyen viime vuosien ”mamu/matu keskusteluun”, voi tehdä omalta osaltaan saman mitä ehdotan blogissani heille. Edellinen olettaen, että lukijaa ohjaa pääasiassa oma järki, tunne ja visio eikä niinkään valtaholismi ja väärä porukka.
Onhan teidän osaltanne näin Hiienkoski ja Husu?
Suomalaisilla on kiusaus osallistua jatkuvasti lisääntyvään yhteiskunnalliseen idiotismiin, jonka jatkumisella on vakavat seuraukset. Idiotismilla tarkoitan tässä yhteydessä uskottelua, että tuomalla mamu/matu asiat (maahanmuutto ja turvapaikanhakijat) ainoaksi tai lähes ainoaksi politiikan sisällöksi ja myymällä tuo ajatus halvalla suomalaisille, saataisiin jotain hyvää aikaan isänmaamme kehittämisessä.
- Se vie hyvin tehokkaasti fokuksen pois paljon tärkeimmiltä asioilta.
- Suomipolitiikan voiman ja vastavoiman laki tekee siitä lopulta täydellisen nollasummapelin vain äärevöittämällä yhteiskunnallista toimintaa vääriin suuntiin.
- Tuon pelin ainoa voittaja on lopulta nykyinen suomalainen ”kaverisosiaalikapitalismi”, koska se lisää nykysysteemin uskottavuutta ihmisten silmissä kun vaihtoehto näyttää vieläkin huonommalta.
- Piilossa partaansa nauravat myös muutama eniten tynnyriään kolisuttava mamu/matu-kuntapoliitikko (per kunta), muutama mamu/matu-kansanedustaja, jokunen mamu/matu-meppi ja jopa pari mamu/matu presidenttiehdokastakin…
”Mamutus ja matutus” puolin ja toisin on poliittista viihdettä, terapiaa ja kansankusetusta – tautia se ei paranna vaan pahentaa sitä.
***
Petteri Hiienkoski ja Abdirahim Husu – edustatte kanssani sopivasti erilaisia näkemyksiä mamu/matu asiassa ja olette siitä myös ahkerasti kirjoitelleet. Husu kokemuksistaan pakolaisena maahanmuuttajana ja Hiienkoski kantasuomalaisena. Itse olen jopa tietoisesti kyseistä aihetta vältellyt vaikken ole siihen ihan aina pystynyt. Meillä kaikilla kolmella on kova halu vaikuttaa ja meillä kaikilla on perheemme, lapsemme, elämämme ja elämänkatsomuksemme.
Voisiko myös politiikassamme löytyä yhteisiä nimittäjiä – vaikka heti ei siltä näyttäisikään?
Kysymys kuuluu pääseekö ”mamutuksella ja matutuksella” Suomen asiassa eteenpäin vai onko kyseessä vain oman profiilin nostaminen samalla keinolla millä turhan moni muukin nykyisin? Pidän teitä molempia älynne puolesta kykenevinä toimimaan uudella kattauksella jos ehdotukseni teitä kiinnostaa? Huomaan myöskin teidän olleen etsivällä kannalla viime vuosina mitä tulee poliittiseen kotiinne tai puolueeseenne, olenko oikeassa?
***
Nukkuvat on suomipolitiikan "game changer", joka haastaa politiikan itsensä.
”Kannattajapotentiaali ja tarve uuteen ajatteluun on valtava. Sellainen joka kanavoi kansan tunnot oikein ja samalla innovoi valtapuolueet pois hiekkalaatikoiltaan. Kolmasosa vaaleissa äänestämättömistä riittäisi Suomen suurimman puolueen asemaan. Äänestämättömät heräävät kun huomaavat, että heille on perustettu ikioma puolue, jolla on uusia raikkaita ajatuksia ja jolla on takataskussaan itse luotu maailman paras kansalaispalkkasysteemi. Toisaalta lasken Nukkuvien potentiaaliin myös noin kolmasosan kaikkien valtapuolueitten äänestäjistä eli liikkuvat äänestäjät (ote Kymmenen pointtia – Nukkuvat liitoon!)”
Nukkuvien puolue – Nukkuvat on rekisteröitymässä puolueeksi kannattajakorttikeräyksen jälkeen ensi vuonna. Nukkuvien ajama ”suomipolitiikan kolmas tie” on ruohonjuuritason vastaus politiikan ongelmiin. Se vie kohti maamme tarvitsemaa hyvää vallankumousta sitä nopeammin mitä enemmän kaltaisianne luovia ja peräänantamattomia (mutta kenties hieman eksyneitä?) yhteiskunnallisia vaikuttajia alkaa tulla mukaan sieltä mistä heitä eniten tarvitaan.
Saamme pitää erilaiset näkemysemme mamu/matu asioissa ja monessa muussakin miten itse kukin ne näemme, mutta älkäämme antako sen haitata todella tärkeiden asioitten kehittämistä ja suomalaisen väärän eliitin haastamista niiden avulla! Sisäisen haastamisen kautta, parhaalla mahdollisella tavalla, ehkäisemme samalla automaattisesti sekä suomalaisten keskinäistä vastakkainasettelua että kantasuomalaiset vastaan muut vastakkainasettelua.
”Nukkuva vallankumous ei ole mahdollinen jos sekoilemme Nato, Eu, euro, markka, mamu/matu jne asioissa siltä osin kun ne eivät liity suomisysteemin sisäiseen haastamiseen. Asioista voi olla perustellusti eri mieltä ja jos riitelemme keskenämme vääristä asioista, on se juuri sitä mitä väärä eliittimme meidän haluaakin tekevän. Siksi nuo asiat eivät tule lainkaan ohjelmaamme, mutta kannatamme suoraa demokratiaa ja kansanäänestyksiä niistä (ote Nukkuvasta manifestista).”
***
Nukkuvien tulevan politiikan fundamentaalit ovat pitkälti jo olemassa perustamani Unitas kansanliikkeen ensimmäisessä agendassa syksyltä 2014. Oikeastaan meillä on käsissämme kokonainen uusi yhteiskunnallinen aate, jonka voimme tuotteistaa ja esitellä Suomen kansalle – ”Unitarismi”.
Unitarismin peruslähtökohta, kuten nimikin jo sanoo, on se että nykyisenkaltainen vastakkainasettelu monessa asiassa on täysin keinotekoinen ja tietoisesti valtapuolueittemme ylläpitämä tila. Siitä pääsee eroon vain vapaan yhteiskunnallisen innovoinnin ja rohkeuden kautta – meidän on uskallettava haastaa paitsi itse itsemme, kaikki suomalaiset uuteen ajatteluun.
Onnistuaksemme (yhteiskunnallisessa muutoksessa) tavoitteemme pitää olla hyvin korkealla – kaikki tai ei mitään. Resursseja, rahaa ja tunnettuutta saamme lisää yhdessä tekemällä. Meidän on jatkuvasti kehitettävä hyvää vallankumousta ajavaa uuspopulismia, josta on "oltava oksat pois". Nukkuvien konseptista hyvä vallankumous ei ole kiinni, eikä muuten ole nimestäkään –
vai unohtiko joku ensi vuosikymmenen pääministeripuolueen nimen? 😉
***
21.9.2017
Villa Sirsa, Petäjävesi
Petri Hirvimäki
***
Nukkuvien puolue – Nukkuvat (ml. kannattajakorttikeräys)
petrihirvimaki.com (ml. kannattajakorttikeräys)
TV-haastattelu (presidenttiehdokas)
***
”Presidenttiblogini”:
"Suomettumisen aika on ohi…" (osa I/II – Venäjä) – 14.9.2017
Kannattajakorttikeräys on alkanut – 21.1.2017
Petri Hirvimäki – pienpuolueiden yhteinen presidenttiehdokas? – 17.10.2016
Donald Trump vs. Petri Hirvimäki – 19.8.2016
”Petri presidenttiehdokas” – 21.3.2016
Väyrynen ja Hirvimäki haastavat Suomen! – 26.1.2016
Avataan suomipolitiikan ”kolmas rintama!” – 12.1.2016
”Peliitta” – eduskuntavaalien 2019 ruskea hevonen? – 2.1.2016
Suomalaisen syvä inho – 10.12.2015
Presidenttiehdokas Hirvimäen itsenäisyyspäiväpuhe 6.12.2015
Superpowers Dealing with The World in Syria 8.10.2015
Poika, jonka isä halusi Suomen presidentiksi 16.9.2015
”Ei anneta pelolle valtaa” vs. ”Ei anneta typeryydelle valtaa”..?
Ilmoita asiaton viesti
Olemme menettäneet jo pelin tuon sloganin ”ei anneta typeryydelle valtaa” osalta.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Juhani – olisiko se sitten: ”Ei anneta lopulliselle typeryydelle valtaa”. Haastan tässä kanssablogisteja näkemään tämän asian. Ei voi olla että koko politiikka perustuu vain oman kannatuksen maksimoimiseen ja muu on toissijaista.
Kun pelin henki on tuo on varmaa että typeryys lopulta voittaa – eikä muuten auta mikä puoli pääsee niskan päälle sillä tuota peliä pelaamalla tulee hyvin nopeasti sokeaksi millekään kokonaisuudelle.
Ja ikiliikkujan pyörä pyörii taas… voi kuitenkin tulla jossain vaiheessa yllättävä ulkoinen seinä vastaan ja silloin ainakin on myöhäistä.
Ilmoita asiaton viesti
Syy siihen miksi juuri Husu ja Hiienkoski kelpasivat blogini tähdittäjiksi ja haasteeni saajiksi on tietenkin se että olen näkevinäni merkkejä siitä että Husu vetelee enemmän ja enemmän köydenpäästä sillä toisella puolen ja ihan kuin Petteri olisi lisännyt panostaan vähän turhankin paljon siinä toisella (vastakkaisella) puolen?
Kyllä he osaavat muutakin – sellaista Nukkuvat yrittää tässä kehittää eli voisi tuon jättää muille… ja tehdä siitä hyvää populismia. OLisi kiva saada heidän itsensä kommentit tänne asiassa myös.
Ilmoita asiaton viesti
Sori, Petri, mutta esität asiat osaltani ehkä turhan kapeasti. Esim. maahanmuutto on laajempi käsite kuin annat ymmärtää. Eli en tunnista itseäni lokerosta johon minua ahdat.
Puolustan länsimaista kulttuuria, demokratiaa ja siihen kuuluvia perusoikeuksia, sananvapautta ja uskonnonvapautta sekä Suomen itsemääräämisoikeutta ja kansallista turvallisuutta. Ne eivät ole itsestäänselvyyksiä, joita ei voi menettää. Ne ovat uhattuina vaikka valtaeliittiin samastuva media ei niistä uutisoisi. Suomi kun on niin pieni maa ettei tänne tahdo mahtua kuin yksi Totuus kerralla… 😉
Demokratia edellyttää toimiakseen kuitenkin todenmukaista tietoa ja sitä että vaikeastakin asioista on voitava puhua niiden oikeilla nimillä.
Rohkaisen sinuakin, Petri, olemaan kriittinen itsesikin suhteen ja toimimaan sen mukaan mikä on oikein.
Linkissä kommenttini Husulle.
http://abdirahimhussein.puheenvuoro.uusisuomi.fi/2…
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Petteri – hyvä kun asianosaisena vastasit.
”Puolustan länsimaista kulttuuria, demokratiaa ja siihen kuuluvia perusoikeuksia, sananvapautta ja uskonnonvapautta sekä Suomen itsemääräämisoikeutta ja kansallista turvallisuutta. Ne eivät ole itsestäänselvyyksiä, joita ei voi menettää. Ne ovat uhattuina vaikka valtaeliittiin samastuva media ei niistä uutisoisi. Suomi kun on niin pieni maa ettei tänne tahdo mahtua kuin yksi Totuus kerralla… ;)”
Veit sanat näppäimistöltäni!
Niin minäkin ja uskon että osaltaan niin tekee myös Husu. Tosin meillä on isoja eroja siinä mitä painotetaan. Jos alamme väitellä niistä saamme jatkaa sitä satavuotta ja mitään ei ole tapahtunut.
Miksei siis keskitytä niihin missä ihan varmasti olemme samaa mieltä – tuo kaksi viimeistä lausetta esimerkiksi todistaa että meillä on ihan samaa ajattelua ja halua haastaa suomisysteemiä SISÄISESTI ja siinä työsarkaa molemmille yhteistyössä.
Sosiaalidemokraatti Husun osalta en kylläkään tiedä miten hän ajattelee valtamedia, SAK jne akselilla tai vai mitä saa ajatella?
Kyllä Husun myös pitäisi kyetä haastamaan suomisysteemiä ollakseen muutoksen puolella isänmaallinen siinä mielessä. Demari Husu ei varmasti voi sitä tehokkaasti tehdä kaikin puolin.
Ilmoita asiaton viesti
http://www.nukkuvat.fi katso sieltä se kupletin juoni miten hyvä työkalu Nukkuvat olisi ilman että tarvitsee käyttää aikaansa siihen nollasumma peliin.
Ilmoita asiaton viesti
Copypastella Facebookista –
”Joten kirjoitus oli hyvä mutta henkilövalinnat meni hieman metsään…”
”Petri Hirvimäki: Kiitos Kari – olet oikeassa, mutta henkilövalinnat meni tietoisesti metsään siinä mielessä että halusin tuoda konkretiaa siihen miksi Nukkuvat on niin potentiaalinen konseptina. Sinne voi hyvin moni tulla – EI HAITTAA vaikka ollaan eri meiltä joistain asioista kunhan vaan ei olle erimieltä suomisysteemin sisäisestä haastamisesta.”
***
Eli kyllä olisi ollut sellaisia blogisteja jotka olisin voinut suoralta seisomalta pyytää Nukkuviin lähes kaikessa mielessä – pointti on se että ei keskitytä niihin eroihin vaan jos olemme samaa mieltä siitä mitä Nukkuvat aikoo tehdä niin se riittää.
Luulisi olevan porukkaa yllin kyllin täälläkin sitoutumattomissa ja liikkuvissa?
Tuskin on kellään muulla puolueella vastaavaa konseptia?
Ilmoita asiaton viesti
Hirvimäki, sovitte todella yhteen, sillä tasonne on balanssissa.
Ilmoita asiaton viesti
Aimo jos sinä luovut tuosta viisastelusta niin tervetuloa. Mutta annas kun arvaan – onko nykypersut sinulle nyt sitten se maailman paras puolue?
Yhden asian puolue, joka yrittää epätoivoisesti olla uskottava vähän muussakin.
Sori vaan mutta minulta vie uskon se yksi asia ja se miten se tuodaan esille. Ehkä se vetoaa osaan porukkaa, mutta oikeasti se on tuon porukan hyväksikäyttöä eikä auttamista.
Auttamiseen tarvitaan kokonaisuus – ja uskottavuus siinä että kokonaisuus on se tärkein. Halla-ahon jengillä ei kumpaakaan.
Ilmoita asiaton viesti
”Sinun uskos on suurin sun totuutes, usko poikani unehes”!
Ilmoita asiaton viesti
”Sitoutumaton” luki sinulla vielä profiilissa. Sinähän et niin tykännyt Soinin tavasta johtaa perussuomalaisia itse pitkään puolueessa olleena… toit niitä esiinkin. Onko nyt uusi isäntä parempi?
Ilmoita asiaton viesti
Demokraattisessa puolueessa ei ole isäntiä,kuin ainoastaan jäsenet.
Ilmoita asiaton viesti
Jos nyt ”The Mestari” kuitenkin…? ;-)))
Ilmoita asiaton viesti
Joukkoja edestäjohtava poistui vapaaehtoisesti puolueestaan.
Ilmoita asiaton viesti
Tupla tulee automaattisesti, poisto.
Ilmoita asiaton viesti