Takinkääntäjä Jussi Halla-aho
Ei voi muuta sanoa Jussi Halla-ahosta kuin että hän on nykyään munaton mies!
Miettikää nykyistä Marine Le Penin ja muiden Eurooppa-putinistien kanssa veljeilevää Jussi Halla-ahoa siihen rohkeaan ja suoraselkäiseen Nato-Halla-ahoon vielä ennen puolueensa puheenjohtajuutta. Nykyiselle Halla-aholle omat periaatteet ovat halpoja kunhan asia vain potentiaalisesti hyödyttää Perussuomalaisia ja hänen omaa profiiliaan puolueen puheenjohtajana.
(Tai ehkä tuo Nato-kantakin oli vaan sivari-Jussin puolustus itselleen siitä, miksi ei aikoinaan hoitanut asevelvollisuuttaan? Miten muuten moinen järkyttävä takinkääntö olisi selitettävissä? Ammattiarmeijan olosuhteissa kun ei välttämättä olisi yleistä asevelvollisuutta.)
Oheisella videolla Eurooppalaisten ”nationalistipuolueiden” eilinen tiedotustilaisuus. Minun mielestäni siitä on isänmaallisuus hyvin hyvin kaukana jos vainolaisen, Venäjän, kanssa aletaan veljeillä. Näytti siellä videolla olevan myös Laura Huhtasaari ja Olli Kotro tarkkaavaisina katsomossa –
kaikki valmiina uuteen puoluerahoituskanavaan Putinin roistokoplan Venäjän kansalta varastamista öljymiljardeista?
Toivon totisesti että Perussuomalaiset ovat tehneet nyt jättimäisen arvointivirheen. Eivät he näitä kuitenkaan vahingossa tee. Puoluetoimisto on laskenut niin, että jatkossa Putin-kortin käyttö vain siivittäisi Perussuomalaisia.
Jatkossa joka kerta kun kuuntelen Mauri Peltokangasta tai Sebastian Tynkkystä videolla, sylkäisen varmuuden vuoksi olkani ylitse samoin kun pitää tehdä silloin kun musta kissa ylittää tien. Jatkossa jos Suomen sisun musta takki ei enää miellytä, kannattaa harkita vaihtaa Nukkuvien tonttulakkiin, siinä väritkin ovat paljon pirteämmät!
Sen voi hyvin tehdä jo Porin Suomi Areenassa 15.7.2019 alkaen kun Nukkuvat isännöi puhetilaisuutta ”Valtamedia on osa ongelmaa?” Oikeasti isänmaallisille ruohonjuuritason toimijoille ”puolueeton” valtamedia on osa ongelmaa ja siksi sitä pitää yrittää muuttaa oikeasti puolueettomaksi. Juttelemme Porissa myös perussuomalaisista –
teille perussuomalaisillehan nykyinen valtamedia on just fine, eikös niin Jussi Halla-aho?
Tiedät tasan tarkasti sen, että jos media huomaa oman idiotisminsa, on perussuomalaisilla politiikan teko paljon haastavampaa kuin nykyisin. Ja ne puoluetuet ja lehdistötuet, ja se ettei yksikään irakilainen tai somali vahingossakaan pääse koskaan töihin, kunhan naisten päitä vain katkovat…
ei mulla muuta.
***
14.6.2019
Villa Sirsa, Petäjävesi
Petri Hirvimäki
pj., Nukkuvien puolue – Nukkuvat ry (rp)
***
”YLE alas, kansa ylös!” -kansalaisaloite
Nukkuvien puolue – Nukkuvat (ml. sähköinen kannattajakorttikeräys)
Hirvimäki Unpolitical Youtubessa
Teistä nukkuvista en tiedä, mutta olen aivan samaa mieltä kanssasi, että länsimielisenä aikaisemmin tunnettu Halla-aho on tehnyt suuren arviointivirheen lähtiessään venäjämielisen eurooppalaisen äärioikeiston kelkkaan. Tämä yhteistyö tulee aikanaan heikentämään PS:n asemaa seuraavissa hallitusneuvotteluissa ja saattaa vaikuttaa heidän tulevaan vaalimenestykseensäkin. Kaikki persuja äänestäneet eivät sentään ole venäjämielisiä.
Jussi tuntuu menettäneen otteensa puolueestaan ja venäjämieliset heiluttavat siellä nyt tahtipuikkoa. Puolue vaikuttaa tällä hetkellä samanlaiselta itänaapurin asiaa ajavalta viidenneltä kolonnalta kuin taistolaiset 70-luvulla. Toivottavasti suomalaiset heräävät ajoissa tajuamaan, ettei vieraan vallan asiaa ajavia saa päästää Suomen suurimmaksi puolueeksi, silloin meidät hukka perii!
Ilmoita asiaton viesti
Juuri näin! Nukkuvilla ei ole varsinaista Nato-kantaa puolueena, mutta mitään vastaavaa kuin perussuomalaiset tekee ei todellakaan voi tapahtua Nukkuvissa.
Itse olen ollut vankka Naton kannattaja (Suomen liittyminen) vuodesta 1985 kun aloin jotain asioista ymmärtää.
Ilmoita asiaton viesti
Itse pidän Halla-ahon touhua vähintäänkin Soinin tasoisena takinkääntämisenä. Asia on jos mahdollista vielä paljon vakavampi koska kyseessä on Suomen ulkoinen ja myös sisäinen(!) turvallisuus.
Perussuomalaisten uusi normaali?
Ilmoita asiaton viesti
Käsittääkseni Halla-ahon nato-kanta on aina edustanut puolueessa vähemmistön kantaa. Eli turhaa puhetta tämä blogi.
Ilmoita asiaton viesti
Jos puolueen puheenjohtaja on sitä mieltä että Suomen tulisi liittyä Natoon – silloin ei todellakaan olettaisi ko. puolueen lähtevän mihinkään missä rakennellaan virityksiä Putinin vaalikassaan ja ollaan hybridivaikuttamisen työkaluja.
Ilmankos Halla-ahon Nato kannat vaikuttivatkin kovin laimentuneen kun hänen ulostulojaan vertaa aiemmin vs tämä vuosi.
Ei jatkoon ja melkoinen takinkäännön Euraasian ennätys Halla-aholta!
Ilmoita asiaton viesti
Paskapuhetta. Halla-aho on edelleen NATO myönteinen ja puolueen jäsenistö jakautuu melko tasan. Ja tietenkin jokaisella saa olla oma mielipide.
Itse kannatan puolueettomuutta ja sitä, että ei suljeta ovea natoon liittymisen kannalta, vaan käydään tämä asia läpi ihan rauhassa sillä ei ole näköpiirissä mitään sellaista uhkaa joka pakoittaisi tekemään päätöksiä pikaisesti.
Nato-kiihkoilijat sekä Putinistit voi puolestani nukkua yönsä ihan rauhassa, mutta tällä hetkellä tuollainen esilläpito on lähinnä poliittista typerää nuoleskelua.
Suomi on sellaisessa asemassa maantieteellisesti, että kaikilta muiltakin osin, että tulevina vuosina meillä on enemmän neuvotteluvaltteja käytettävänä kuin millään muulla maalla tässä Naton ja Venäjän välissä. Tätä tilaisuutta tulisi käyttää viisaammin ja maamme etuja huomioiden.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Seppo. Ei ole paskapuhetta. On aivan ok että Perussuomalaisissa on kahta kantaa Naton suhteen tai jonkun muun turvallisuuspoliittisen jutun osalta, niin on muissakin puolueissa.
Mutta EI OLE OK että toiminta alkaa suuntautua siten että aletaan mennä suoranaisen putinismin suuntaan pikkuhiljaa hivuttautumalla.
Puolueessa on selkeästi ihan oikeita putinisteja ja miksi ihmeessä he päästetään kuskin paikalle?
Jostain Olli Kotrosta en menisi takuuseen mitä se mies puuhailee, tai Laura Huhtasaari? Ilmankos Halla-aho halusi jäädä Brysseliin tätä kuviota hiomaan. Jos siellä on Le Peniä ja Salvineja niin kyllä se touhu on juuri sitä miltä ulospäin vaikuttaa.
Halla-aho yrittää kovasti selittää itselleen toiminnan oikeutusta mutta minä näen jostain Le Penistä pelkästä ilmeestä mitä se täti on naisiaan.
Maanpetturuus on vakava asia, tai ainakin potentiaalisesti sitä kohti meneminen Suomen suurimmalta puolueelta!
Ilmoita asiaton viesti
Petri, kyllä kirjoituksesi on täyttä sekamelskaa. Hoida nyt vain sitä nukkuvien puoluetta ja koita saada jokunen eduskuntapaikka. Tule sitten keskustelemaan muiden puolueiden asioista. Ja kannattaisi ylipäätään ensin tutkia asioita ja selvittää terminologiaa ennenkuin ryhtyy kirjoittamaan ja kommentoimaan toisten ihmisten käsityksistä asioihin. Yhtä lailla kun sinäkin Petri haukut Halla-ahoa ja persuja voin todeta, että sinä se vasta oletkin luotaantyöntävä negatiivinen kummallisuus. Mutta johdollasi nukkuvat säilyy nukkuvana puolueena tästä eteenpäinkin. Joten hyviä unia sinulle.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Arto. Tämän ”luotaantyöntävän negatiivisen kummallisuuden” on kovin vaikea ottaa kantaa kommenttiisi koska siinä ei ole mitään asiaperustetta mikä kritiikissäni menee pieleen.
Hyvää yötä sinullekin. 😉
Ilmoita asiaton viesti
Suomessa ovat kaikki muutkin eduskuntapuolueet suomettuneita.
Muuten miksi EU ei laita tuontisulkua Venäjän öljytuotteille?
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Pertti – osin kyllä, mutta se ei kylläkään anna pienintäkään syytä perussuomalaisille alkaa uusiksi ”taistolaisiksi”?
”Uusi normaali” vie hyvin vaarallisille vesille etenkin sisäisen turvallisuuden suhteen jakamalla kansaa. Mitä nuo Huhtasaaret, Kotrot ja muut siellä oikein touhuaa, ilmeisesti siis Halla-ahon siunauksella?
Ilmoita asiaton viesti
Kerropa nyt, mikä mahtaa olla se eduskuntapuolue, joka ajaa Suomen Nato-jäsenyyttä ilman varauksia? Ei taida löytyä? Mikä mahtaa tämä nykynormaali nimeltään?
Ilmoita asiaton viesti
Kyse ei ole siitä että isänmaallisuus mitataan sillä ajaako Nato jäsenyyttä vai ei ja miten paljon –
kyse on siitä että kaveraaminen eurooppalaisten ilmiselvien putinistipuolueiden kanssa on jo lähellä maanpetturuutta… Perussuomalaisten sietäisi hävetä ja ottaa mallia Ruotsidemokraateista ja Jimmy Åkesonista!
Myöskin olen huomannut että kaksi muuta Venäjän alaisuudessa ennen olleet maansa suurimmat nationalistipuolueet EIVÄT ole ko. eurooppaputinistien kerhossa: Puola ja Unkari.
Häpeällistä Perussuomalaisille!
Ilmoita asiaton viesti
EU:n ei tarvitse, koska USA:kin käyttää venäläistä öljyä miksaillessaan öljytuotteita omista raakaöljyistään.
Venäjän kauppasaarrot ovat näyttäviä ja kuuluvia, mutta käytännön tasolla on monenlaisia konnankoukkuja, joita täällä kirkasotsaisessa ja mediakaikukammioisessa Suomessa ei huomaa.
Ilmoita asiaton viesti
JEp. Kyllähän se kauppasaarto vuotaa.
Mutta hienosti toisaalta luo sisäpoliittista painetta osaltaan Putinin kilkin saamiseksi pois vallasta. Ärsyttää suunnattomasti Putinia.
Ilmoita asiaton viesti
Niin. Miksi ei?
Ilmoita asiaton viesti
”Yhyy, nyt ollaan vihaisia kun paha Hallo-Aho setä leikkii sellaisten kanssa jotka ei halua pakotteita pitää!”
Prkl! Nyt joku roti tähän Venäjän miellisyys ynm. keskusteluun!
Persuista löytyy niitä jotka tahtovat Venäjän pakotteet pois ja niitä jotka tahtovat pitää ne ennallaan.
Itse tahtoisin ne poistaa, enkä tunne olevan yhtään Venäjä mielinen.. Päin vastoin!
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Petri – ei nuo pakotteet ole ainoa asia vaan myös nämä Le Penin, saksalaisten ja italialaisten suorat suhteet putinin sylttytehtaalle ja myös rahoitukseen.
Sieltä saa resurssia markkinoida puoluettaan.
Suomen sisäinen turvallisuus tuskin paranee jos kansa jakaantuu pahasti kahtia Venäjä-asiassa. Kyse ei ole vain pakotteista. Kyse on siitä että toiset haluaa sen palovakuutuksen ja Natoon ja toiset olla suorastaan Putinin kavereita.
Kyse ei ole persujen ulkopolitiikasta vaan härskistä valtapelistä ja ihmisten katkeruuden hyväksikäytöstä ilman mitään rotia.
Putinin Venäjä pitäisi olla nimenomaan se roti tässä asiassa, sen kanssa ei pidä lähteä kaveeraamaan tai ollaan vaikeuksissa, Suomessa, koko Euroopassa.
#totalitarismi
Ilmoita asiaton viesti
Jos ei saa muaalta lainaa, niin kaitte se on pakko lähteä Venäjältä hakemaan? Näin ainakin asian olen ymmärtänyt?
Juu, en ole Naton kannalla, en usko että Venäjä tänne hyökkää kunhan hinta on tarpeeksi kova, ja omalla kunnon armeijalla pidämme sen kovana!
Tiedän, monia jotka ovat tästä samaa mieltä ja erimieltä!
Valtapelistä en tiedä mitään. Mutta sen tiedän, että EU haluaa pitää valtansa jonka on saannut!
Jaa, olen erimieltä kaveraamisesta! On hyvä olla hyvissä yhteyksissä ns. ”vihollisiin” jos tuolla nimikkeellä Venäjää haluaa kutsua! Miten voi olla vaikeuksissa jos kaveraa jonkun kanssa?
Eikö putkien rakentelu/Energian saaminen Venäjälä ole kaveraamista?
Ilmoita asiaton viesti
Aina kun joku innostuu niin paljon suomisysteemiä moittimaan ja inhoamaan että Venäjäkin alkaa tuntua kaverilta, sellaiselta jolta voisi saada apuja omaan politiikkaan ja ajatteluun…
siinä menee minulla raja. Venäjä on täydellinen totalitarismi olkoonkin että Suomi myös on valtapuoluediktatuuri – sanon monesit että olemme 1/3 Neuvostoliitto tai Venäjä.
Huonoa ei saa paremmaksi surkealla.
Surkeassa kansalaisoikeudet jne – niitä ei ole jos olet systeemille uhka. Venäjällä pannaan kylmäksi tai pannaan vankilaan rottien syätäväksi. Täällä sentään eri meininki vaikka vituttaahan se suomisysteemikin ja todellakin sitä pitää muuttaa.
#borisnemtsov
Ilmoita asiaton viesti
Petri Pirskanen, jos Venäjä kokee, ettei sille tule mitään seuraamuksia naapurivaltioiden osien anastamisesta ja sotimisesta niiden alueella, niin se houkuttelee jatkamaan samalla linjalla. Natomaat ovat turvassa Venäjän agressioilta ja Valko-Venäjä toistaiseksi sen taskussa. Georgian ja Ukrainan jälkeen länsirajalla ainoana ei-natomaana on vain aikoinaan Venäjään kuulunut Suomi.
Nimenomaan meidän suomalaisten tulisi toimia niin, ettei pakotteita poistettaisi. Pakotteiden poistamista vaativat pelaavat Venäjän pussiin, vaikka kuinka itse olisivat sitä mieltä etteivät muka ole venäjämielisiä.
Muuten, Suomen elintarvikevientiä haitanneet pakotteet ovat nimenomaan Venäjän itsensä asettamia. Mitä syytä heillä olisi poistaa ne, vaikka EU omista pakotteistaan luopuisikin? Ei Venäjän hallinnon intresseissä ole ensisijaisesti ajatella tavallisen kuluttajan mahdollisuuksia ostaa länsimaisia elintarvikkeita.
Ilmoita asiaton viesti
Miksi sitten Nord Stream 2 on saanut jatkua Ukrainan kriisistä huolimatta?
Miksi sitten mikään Suomen eduskuntapuolueista ei ole vaatinut Suomen liittymistä Natoon?
Ilmoita asiaton viesti
Minusta Nord Stream kakkosta ei pitäisi rakentaa ja ykkönenkin pitäisi sulkea. Mutta ei kai se tarkoita, että jos tuota -ikävä kyllä – jatketaan, että se edellyttää myös pakotteista luopumista.
Ilmoita asiaton viesti
Mitä seurauksia niille on tullut? EI MITÄÄN!! jos alkaa tuolla väitteellä perustelemaan asiaa…
Jos tehdään jotain tehdään se kunnolla! Nyt ei EU Sitä tehnyt tai kukaan mukaan!
Ja olihan tuo selvä jo Ukrainalle ettei Venäjä katso hyvällä jos ne liittyy Natoon! Vielä kun on oma tukikohta Ukrainassa!
Mitä luulet tapahtuvan jos Meksiko tekisi Sopimuksen Venäjän kanssa? ja veisi sinne vaikka vähän kalustoa? Luuletko että Usa vain katsoisi vieressä?
Ja alettaisiinko tekemään jotain Usalle jos ne alkaisi pakotteita tai vastaavaa aiheuttamaan Meksikolle? Eihän me tehty Usalle mitään sanktioita siitä että he kuuntelivat Markelin ja muiden johtajien puhelimia!
Tiedän että Venäjä teki paskan teon, mutta ei ole meidän asia puuttua isojen maiden tekimisiin!! Nyt Ukraina joutui Usan ja Venäjän mahtien väliin! Toivon että voisimme välttää saman!
Ilmoita asiaton viesti
Noin se menee. Olen kirjoitellut takavuosina paljon tästä asiasta mutta tietoisesti en pariin viime vuoteen.
Yksi suurimmista omista oivalluksistani Suomen Natoon liittymisen puolesta on ollut sen oivaltaminen että Natoa tarvitaan tai ei tarvita ei suurvaltapolitiikan vuoksi – kuten meille aina esitetään – vaan ihan siksi että Putinin kopla pelkää sitä että ”Vallankumous saapuu Punaiselle torille”.
Putinin porukka tietää että siinä menee henki jos valta vaihtuu Venäjällä. Siksi myöskin Suomi on yhtenä pelinappulana tarvittaessa niin kauan kuin emme ole Natossa.
Kun Venäjä on ”aktiivinen” ulkorajoillaan ja naapurimaissa voi Venäjän sisällä pitää yllä kuria ja poikkeuslakeja ja laittaa oppositiota vankilaan. Kirjoitin 2015 blogin asiasta jota pidän omistani yhtenä parhaista (vaikka ei siinä mitään keskustelua ollut):
VIELÄKÄÄN Suomessa ei ole minkäänlaista kansalaiskeskustelua koko tästä asetelmasta – kuvaa pelottavan hyvin suhdettamme Venäjään ja jälkisuomettuneisuutta sekä valtamediaa.
http://petrihirvimki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1882…
Ilmoita asiaton viesti
Voisitko Pekka Näränen kertoa, että minkä valtion osia Venäjä on anastanut silkasta anastamisen ilosta 2000 -luvulla?
Ilmoita asiaton viesti
Minun lapsuuteni maailmankartoissa Krimi kuului Ukrainaan.
Ilmoita asiaton viesti
Niin kuului, ja ei tuo touhu Ukrainassakaan anna mitään aihetta kehua Putinin Venäjää. Täytyy myös muistaa että toisen maailmansodan jälkeinen Neuvostoliitto piti otteessaan paria tusinaa naapurivaltiota myös Suomi osaltaan ja oli kommunismin keskeinen valtio.
Nykyinen johtaja on kasvanut ja saanut koulutuksensa Neuvostoliiton KGB:ssä ja aika olematon on hyppy siitä Venäjän FSB:en.
Sama sylttytehdas vähän eri nimisenä.
Ilmoita asiaton viesti
Ette kumpainenkaan onnistuneet edes sisäistämään kysymystä.
Ilmoita asiaton viesti
Petri Hirvimäen näkemys siitä, että eräästä tietystä häntä koskettavasta asiasta (Venäjän vastaiset pakotteet) ei saa olla kuin yksi kanta, koska muuten kansa jakautuu kahtia, on sangen hauska. Onkohan nyt ihan varmaa, että Nukkuvien puolue on valmis demokratiaan?
Totean heti perään tällaisen jälkihenkosen, että demokratia kyllä on kriisissä, ja demokratian aika luultavasti päättyy siten, että tällaisia monomaanisia virtauksia ja virtauttajia on yhä enemmän, ja myöskin äänestäjiä aletaan jakaa sen mukaan, miten kelvokkaita he ovat äänestämään sillä ainoalla oikealla tavalla.
Ehkä meidän pitäisi hyväksyä äänestäjiksi pelkästään nukkuvat? Ja tehdä heitä lisää? Media voisi auttaa?
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Paavo – väärin! Ei kyse ole pakotteista, niistä voi olla montaa mieltä. Kyse on siitä mennäänkö selkeäasti Putinia lähellä olevien nationalistipuolueiden leiriin vai ei.
Maassa jolla on 2000 km maarajaa Venäjän kanssa?
Respect Ruotsidemokraatit, Puola ja Unkari te ette menneet!
Ilmoita asiaton viesti
Petrillä kiehahti ja se on hyvä merkki se. Ihmettelen miten ihminen voi olla kansallismielinen ja veljeillä samaan aikaan ulkomaalaisten kanssa kotimaataan väheksyen.
Ilmoita asiaton viesti
Hmmm… olen itsekin seurannut Hirvimäen uraa melko tarkasti ja monesti ihmetellyt tuota ailahtelevaisuutta. Omasta mielestäni tunnistan tyypin ajatusmaailman ja monesti voin yhtyä ajatuksiin, mutta välillä tulee sellaista antia, että ei pääse samalle aaltopituudelle.
Sikäli aivan hieno asia, että tällaisia ”räiskyviä” ja perinteisestä politiikasta reilusti irtiottoja tekeviä vielä löytyy. Suomen ja monen muunkin sivistysvaltion politiikka tarvitsee tällaisia vielä lisää.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Seppo!
Ilmoita asiaton viesti
A.A:”Petrillä kiehahti ja se on hyvä merkki se.”
Höpönlöpö. Mitkä ihmeen maalihöyryt sotkeneet Arinkin pääkopan, kun ei näe selvää syytä tällaisen blogin raapustamiselle. Kommentaattori Kokko tuolla toisessa blogissa kertoili tästä toiminnasta jotain. Kun ei asialleen saa millään julkisuutta, niin aina voi alkaa haukkua persuja. Silloin ainakin saa muutaman selkääntaputtajan peukutukset ja usein muutaman kymmentä kommenttiakin.
Ilmoita asiaton viesti
”Valtamedian ongelma” tarkoittaa, että hyvällekään asialle ei ruohonjuuritaso saa mediassa julkisuutta.
Meillä on nykysysteemin ylläpitomedia!
Kun tuon tiedostaa, voi alkaa vaatia medialta todellista puolueettomuutta. Tilannehan on aivan katastrofaalinen – pitäisikö minunkin alkaa kirjoittaa scriptablogeja?
Jos haastan, haastan aiheesta. Kokoajan minulla on mielessä se muutospotentiaali joka perussuomalaisilla OLISI hyvään, mutta kun ei.
Jatketaan harjoituksia.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Ari, juuri näin. Perkele!!
Ilmoita asiaton viesti
Mitä ihmeen ”yleistä asevelvollisuutta”? Eihän se koske kuin noin puolta kustakin ikäluokasta.
Ilmoita asiaton viesti
Taitaa miesoletettuja koskea kuitenkin enemmän? Halla-ahokin lienee sellainen? 😉
Ilmoita asiaton viesti
Niin, koskee miesoletettuja. Mikä ”yleinen” semmoinen on joka koskee vain puolta väestöstä? Jos äänioikeus olisi vain miehillä, niin olisiko se ”yleinen äänioikeus”?
Ilmoita asiaton viesti
Ai munatonko mies? Sehän on nostanut ne otsalle ja maalannut niinkuin pääsiäisenä tehdään. https://www.is.fi/politiikka/art-2000006140704.html
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Sini – minua harmittaa jatkuvasti suunnattomasti se muutosvoima, joka perussuomalaisissa olisi jos se pystyttäisiin kanavoimaan hyvään muutokseen.
Elämää nähneitä ihmisiä, sen varjopuolia myös.
Mutta kun puolue on sen eliitin toimesta rakennettu pikavoitot edellä kokonaisuuden kustannuksella. Nyt sitä porukkaa on eduskunnassa melkein 40 edustajaa. Ei sillä etteikö persuilla olisi myös jotain ajatusta seassa, mutta iso kuva ei todellakaan ole oikea.
Voiman ja vastavoiman laki latistaa loput.
Ilmoita asiaton viesti
Nimenomaan puolue on rahaeliitin ja kulmien pahispomojen yhteenliittymä.
Näkeehän sen kuinka uusi hallitus joka päinvastoin kuin edellinen ei ole persua nähnytkään oikeasti on kiinnostunut kuuntelemaan tutkijoita ja vähävaraisempia ja opettajia ja muita ihmisten puolella olevia.
Ilmoita asiaton viesti
Suurin osa persuista on sivareita tai muuten negatiivisesti maanpuolustukseen suhtautuvia joten heitä ei voi ottaa vakavasti.
Ilmoita asiaton viesti
Siis suurin osa mieskansanedustajista? Niinkö? 😉
Ilmoita asiaton viesti
Perussuomalaisille täydet pisteet siitä että puolueessa saa olla eri mieltä ja keskustelu sallitaan. Puheenjohtaja näyttää esimerkillisesti mallia asiasta.
Ilmoita asiaton viesti
Puheenjohtaja on johtaja eikä rivijäsen. Hänen linjansa on puolueen linja. Varsinkin korokkeelle nostettu puheenjohtaja tulee luoneeksi puolueen linjaa. Kommenttisi tarkoitus on hämärtää. Yleensäkin persuilu on puliveivausta ja hämärtämistä.
Halla-aho ja puolueensa suomettavat enemmän kuin muut puolueet.
Ilmoita asiaton viesti
”Varsinkin korokkeelle nostettu puheenjohtaja tulee luoneeksi puolueen linjaa.” – juuri näin. Olen todellä pettynyt Jussi Halla-ahoon. Luulin että olisi periaatteen mies vähän enemmän.
Toisaalta jos pystyy kirjoittamaan scripta-blogeja pystyy kyllä mihin vaan politiikassa?
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Esa – perussuomalaisille pisteet siitä tietenkin, mutta tässä kyse ei ole siitä. Tässä kyse on puolueeliitin vallanhimosta ja sen suuntautumisesta hyvin vahingollisesti isänmaamme turvallisuuden kannalta.
Ilmoita asiaton viesti
Maahanmuuttoasioissa, joka on mielestäni tärkein asia olen samoilla linjoilla.
Sivuasia eli Venäjä ja Nato mitä väliä.
Tuloistani pääosa Suomesta, sivuosa Venäjältä ja Natosta ei mitään.
Joten olen pikemmin Venäjä myönteinen.
Ilmoita asiaton viesti
Et ole ainoa venäjämyönteinen persu. Halla-aho laskee teidän varaanne, vaikka on aikaisemmin ollut olevinaan kriittinen Venäjää kohtaan koska sitäkin ilmaa on persuissa.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Freddy. Ymmärrän sen inhimillisen pointin. Venäjän osalta on maariski toteutunut ja siksi tulee myös kauppapakotteita jne.
Suomen osalta kun maariski toteutuu toteutuuylimääräisenä, olemme Venäjän luoteinen federaatio.
Ongelma on siinä että kaikki eivät ollenkaan edes pelkää moista kehityskulkua vaikka se tapahtuisi. Ihmiset on niin katkeria. Pitäisi ehdottomasti pelätä, ei huonoa kannata korvata maailman surkeimmalla.
Ilmoita asiaton viesti
Ok, pakoteet nyt koskettavat suomen osalta maataloustuotteet ja Keski- ja Etelä-Euroopan osalta hedelmä, marja ja vihannesten viljely.
Oikeat pakoteet jolla voisi olla jotain vaikutus ovat energia ja ainakin suomen osalta metsäteollisuus.
Itse näin että teatteriestys on suljettujen ovien takaa on sovittu.
Luodaan vähän kriisin ilmapiiri, joten asekauppa piristyisi, johtavat aseviejät hyötyvät kaikki.
Suomessakin mietitään nyt hävittäjien määrä, niiden hinta on sivuseikka.
Ilmoita asiaton viesti
Jos ajatellaan että naapurimaassa on ydinasevalta, joka armeijallaan marssii toisten suvereenien valtioiden maaperälle (Krim, Itä-Ukraina) ja jonka turvallisuuspalvelu panee Poloniumia ihmisten elimistöön kaikkialla maailmassa, milloin tahansa halutessaan…
… ja meillä ei ole vakuutukset kunnossa (Nato, tai vaihtoehtoisesti armeija 15% bkt:stä ja mielellään oma ydinase)…
niin mun mielestä silloin on kriisin ilmapiiri joka hetki Suomessa – etenkin jos maamme päättäjät ei tunnu asiaa suomettumiseltaan ja vallanhimoltaan edes ”tajuavan”.
Ilmoita asiaton viesti
Petri Hirvimäki, naurettavaa luettavaa omasta mielipiteestäni. Luuletko aidosti saavasi tällaisilla kirjoitteluilla omalle poliittiselle puolueellesi kannattajakuntaa. Minä en tähän usko. Itse ainakin karttaisin kovin tätä menoa. Kirjoittaja Hirvimäki lietsoo venäjävastaisuudella perussuomalaisiin kannattajiin pelkoa jostain jota ei ole olemassakaan.
Vielä kun Hirvimäki ymmärtäisi sen mitä asioita EU:ssa nuo eri ryhmät ajavat, niin olisi jotain perusrakenteita kunnossa. Tämäkin asia näyttää olevan hämärän peitossa Petrillä. Kas kun nuo eu-ryhmät ajavat jokaisen jäsenmaan etua (ainakin pitäisi ajaa), ei suinkaan Venäjän kanssa ole tekemistä, kun ehkäpä parlamentti on käsitellyt Saksaan Venäjältä tulevaa kaasuputkea. Sekin siis on Saksan sisäinen päätös. Pakotteista onvat päättäneet kukin jäsenvaltio. Niistäkään ei päätös ole tehty noissa eu-ryhmissä.
Miksihän et ole ottanut hampaisiisi meillä demareita, joiden kannattajakunnassa on juuri Venäjälle hyödyllisiä henkilöitä, vrt kaasuputkiprojekti. Näyttääkin siltä, että taitaa kaivella Hirvimäkeä vielä se, ettei päässyt PS:n jäseneksi hakemuksestaan huolimatta. Tälle kirjoitukselle ei ole mitään oikeaa pohjaa vaa täyttä tuubaa. Kannattaa rauhoittua ja ymmärtää, että kukin maa hoitaa itse oman ulkopoliittisen politiikkansa. Ei siihen Halla-aho/PS Suomesta voi vaikuttaa, eikä haluakaan ole muutoin kuin sinun Petri ja jonkun muun mielikuvissa. Siispä perusteetonta syyttelyä harjoitat.
Lisäänpäs vielä pienen otteen Tuomas Enbusken kannanoton yhdestä kirjoituksestaan ”Meillä kaikilla on ennakkoluuloja, joiden tiedämme jotenkin intuitiivisesti pitävän paikkaansa. Emme sitä tietenkään käpyläläisessä illallispöydässä myönnä.”
http://tuomasenbuske.puheenvuoro.uusisuomi.fi/8887…
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Sirpa. En nyt jouda Enbuskea lukemaan mutta kommentoin muuten sinulle paria seikkaa.
”Kirjoittaja Hirvimäki lietsoo venäjävastaisuudella perussuomalaisiin kannattajiin pelkoa jostain jota ei ole olemassakaan.”
-> En lietso pelkoa vaan järkeä sen suhteen että Putinin Venäjä ei ole leikin asia vaan totalitarismi, joka totalitarismissaan voi tehdä mitä näkee tarpeelliseksi. Myös provoida Suomen rajoja tai hyökätä tänne jos se pitää Putinin klikkiä vallassa ja hengissä.
Persujen ei pidä lähteä hybridisodan osallisiksi omaa isänmaataan vastaan!!
En ole venäjävastainen olen Putinin totalitarismivastainen.
”Pakotteista onvat päättäneet kukin jäsenvaltio.”
-> Eikös näistä tehdä päätökset porukalla EU:ssa?
”Miksihän et ole ottanut hampaisiisi meillä demareita, joiden kannattajakunnassa on juuri Venäjälle hyödyllisiä henkilöitä, vrt kaasuputkiprojekti.”
-> Olen ottanut hampaisiini myös Demarit, Kokoomuksen ja KEskustan tässä turvallisuusasiassa, ja muutenkin, etenkin juuri ne.
Koen perussuomalaisten kenttään paljon hengenheimolaisuutta eli siellä olisi muutospotentiaalia HYVÄÄN muutokseen mutta valitettavasti valtajuoppo puolueeliitti menee mieluummin paljon matalamman aidan yli. Siksi tykkään välillä hieman näpäyttää Perussuomalaisten johtoa.
Niistä demareista:
http://petrihirvimki.puheenvuoro.uusisuomi.fi/1986…
Ilmoita asiaton viesti
Aika typerää tämä Venäjällä pelottelu, kun katsoo miten yleisesti eripuolueiden henkilöitä, aina johtoa myöten, on Venäjän kanssa tehneet yhteistyötä (ensimmäisenä tulee mielen maan entinen pääministeri Lipponen). Myös PS lausunnot ja linja Venäjän suhteen on monessa asiassa ollut erittäin tiukka, toisinkuin monella muulla puolueella.
Mitkä ovat nämä ”yhteydet”, joista puhut Marie Le Penin kohdalla, se että hänen puolue on lainannut rahaa Venäläis-itävaltalaiselta pankilta? Jos siinä olisi jotain salattavaa, niin raha olisi varmasti voinut kierrättää jotain muuta kautta. Rahan lainaus tältä taholta kertoo enemmän siitä miten globalistieliitti ja heidän pankkiirit pyrkivät tuhoamaan kaikki muut kuin heidän tahtoa ajavat poliittiset liikkeet.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Ville. Olet oikeassa ei totalitaristi-Venäjän kanssa pidä kenenkään poliitikon vehdata, puolueesta riippumatta.
Koen että Perussuomalaiset olisi jopa vaa’ankielipuolue sen suhteen miten suomettunutta touhu jatkossa on. Nyt näyttää että menee paljon aikaisempaa huonompaan suuntaan. Uusi maan tapa?
Eniten harmittaa se, että Jussi Halla-aho on ollut särmä mies tässä asiassa ja nyt sekin on menetetty. Persuissa on hyvin todennäköisesti jo availtu suoria suhteita Kremlin apureihin, samoin kuin noissa muissa ID-ryhmää edustavissa ”nationalistipuolueissa”.
Se että tiedämme jotain asoista tarkoittaa että niitä asioita on pinnan alla paljon paljon enemmän.
Persut käy pian jo täyttä hybridisotaa omaa isänmaataan vastaan?
Ilmoita asiaton viesti
Hei. Kiitos Petri sydämesi julkituomisesta. On olemassa sana: Parempi julkinen nuhde, kuin salattu rakkaus. Nuhtelen sinua; Jussia kohtaan käyttämästäsi, erittäin rumasta kielenkäytöstä. Sydämen kyllyydestä suu puhuu. Meillä on vain kaksi henkeä; kumman puolelle me haluamme asettua. Meillä on siinä jokaisella vapaa tahto. Kiitos. Siunausta sinulle ja rakkaillesi, Lasse.
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Lasse. Ei se ollut rumaa kielenkäyttöä ja ”munattomuushan” on kielikuva, ihan yleinen.
Asia on vakava. Äärimmäisen vakava. Kaikkea hyvää sinulle myös, kiitos.
Ilmoita asiaton viesti
Ei Hallu-aho ole takkiaan kääntänyt, persu-uskovaiset eivät vain ole sitä takkia messiaansa päällä suostuneet näkemään.
H-A on äärioikeistolainen, mm talouspolitiikka on kokoomuksestakin oikealla, ja tunneperäinen Venäjän-vastaisuus ja Nato-kannatus on riivannut häntä aina.
Köyhä ja osaton kansa ei näe eteensä, kun on kyse uskonnosta, eikä ole huomannut Pelastajansa olevan susi lampaan vaatteissa – joita hän ei ole kääntänyt.
Ilmoita asiaton viesti
Mark A, kertoo mielipiteenään ”….tunneperäinen Venäjän-vastaisuus ja Nato-kannatus on riivannut häntä aina.”
Varsin mielenkiintoista on some-ilmiö Halla-ahoon liittyen, sillä joidenkin mielestä hän on venäjä-mielinen ja Nato-vastainen. Koittakaa nyt hyvät ihmiset selvittää mielissänne mikä on oikea käsitys asiaan eli se mitä mieltä Halla-aho on itse. Luulisi, että hänen itsensä kertoma (kertonut moneen kertaan) on se fakta, eikä joidenkin omiin mielikuvituksiin perustuvat sepustukset.
Markille voin kertoa oman näkemykseni H-a:n ajatuksenjuoksun vastaavan Markin esittämää kantaa. Mutta miksihän täälläkin esiintyy henkilöitä toisenaista kantaa esittäviä. Suoranaisia trollaajia ja vihapuhujia, johon katson tämänkin blogikirjoittajan kuuluvan.
Ilmoita asiaton viesti
Sitähän tuossa yritin kertoa, että HA on kaksinaamainen kaveri, joka on tarvittaessa Nato- tai Venäjämielinen, tarvittaessa taas niitä vastaan. Samoin ukko on olevinaan köyhän kansan puolella, vaikka asuu itse hienostoalueella ja kannattaa taloudessa erittäin oikeistolaista köyhien ja vähäosaisten kyykyttämispolitiikkaa.
Ja silti vähäosaiset äänestävät häntä ja pitävät Messiaanaan. Hallu-ahon kasvissyöntiä, fillarointia, akateemisuutta ja sivaria äänestäjät eivät halua edes noteerata, vaikka valtaosa näistä on niitä vastaan.
Ei voi olla kyse muusta kuin uskonnosta. Suomeksi harhauskosta, jonka uskovaiset löytävät vielä katkerasti edestään.
Ilmoita asiaton viesti
Sinulla oli pointtia tuossa #55:ssa!
Ilmoita asiaton viesti
Kiitos Mark. ”Tunneperäinen Venäjän-vastaisuus ja Nato-kannatus on riivannut häntä aina”.. eipä tunnu enää riivaavan?
”Pelastajansa olevan susi lampaan vaatteissa” – valitettavasti taitaakin oikeasti olla lammas suden vaatteissa?
#valtaholismi
Ilmoita asiaton viesti
Mikä on sellaisen puolueen mollaamisen funktio, joka puolue ei ole yksin päättämässä lainsäädännöstä ja joka puolue on muiden puolueiden taholta syrjitty?
Eihän tuo puolue ole voinut tehdä mitään kansalaisia taloudellisesti ja yhteiskunnallisesti rasittavia ”uudistuksia”.
Suurin osa kansasta näyttää olevan täysin median manipuloinnin armoilla.
Ilmoita asiaton viesti
Funktio on se, että kyseinen gallupeissa Suomen suurin puolue on menossa vainolaisen hybridisotaan mukaan omaa maataan vastaan.
Enää ei voi edes puhua Venäjän ja Putinin hallinnon ”hyödyllisistä idiooteista” vaan ikävä kyllä taitaa Perussuomalaiset ihan tarkoituksella pelata tuolla asialla.
Mr. Halla-aho voisi ko asian estää, mutta eipä kiinnosta muuta kuin oma ja puoluensa valta. Toivottavasti laskevat täysin väärin suomalaisten suhtautumisen…
Takinkääntö tulee siitä että totisesti kuvittelin Halla-ahon olleen halukas pitämään puolueensa poissa niistä ympyröistä, joissa puolue nyt EU parlamentissa on.
Ilmoita asiaton viesti